Европейският парламент прие изключения при забраната на камиони с ДВГ
Тази седмица законодателите на ЕС приеха нови строги правила за емисиите от камиони и автобуси, с които се призовава за 90 % намаляване на общите емисии на CO2 от превозните средства до 2040 г. Първоначалният план на Европейската комисия беше да класифицира всички камиони и автобуси с ДВГ като замърсители на въздуха, Европейският парламент има други идеи. Съгласно приетия днес проект на регламент средните и тежкотоварните камиони, използващи биогорива и електронни горива, ще бъдат изключени от изчисленията на емисиите на CO2 на превозните средства и ще се считат де факто за превозни средства с нулеви емисии. Автобусите на биометан ще бъдат освободени по същия начин. Изменението беше прието по искане на по-консервативните министри, включително на германската партия ХДС. Въпреки че министрите настояват, че не искат да се откажат от разработваните „зелени“ горивни технологии, е ясно, че производителите на камиони и транспортните компании са основните бенефициенти на тези промени.
Биогоривата (горива, получени от разграждането на органични отпадъци, растителни култури и биомаса) и електронните горива (синтетично произведени заместители на бензина и дизела) са много спорни от гледна точка на устойчивия транспорт. Теоретично и двете имат много по-нисък въглероден отпечатък от конвенционално...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://autozona.bg