Европейската автоиндустрия иска (отново) да облекчат нормите за CO2
Ола Келениус призовава за преосмисляне на целите за 2025 г.
Ола Келениус наскоро прие поста председател на ACEA, наследявайки Лука де Мео. И двамата висши ръководители споделят сходни възгледи и приоритети за бъдещето на автомобилната индустрия. В писмо, адресирано до европейските лидери, новият президент на европейския автомобилен лобиращ съюз изрази своята позиция в контекста на сериозни промени в индустрията.
В писмото си Ола Келениус подчертава важните приоритети: „реалистична декарбонизация“, усилване на конкурентоспособността и „гъвкав подход“ за постигане на благоприятни международни отношения. Той уверява, че целта за неутралност до 2050 г. остава без промяна, но изразява загриженост за съответствието с нормите за CO2 за 2025 г.
„Такива изисквания могат да отслабят позицията на европейските производители спрямо международната конкуренция“, казва Келениус. Резултатите от 2024 г. представляват допълнителен повод за безпокойство, тъй като продажбите на електромобили в Европа са намалели с почти 6 %, достигайки само 13,6 % от пазара.
Апел за облекчаване на регулациите
Ола Келениус призовава Европейския съюз да намали регулационната тежест и да преразгледа „Зелената сделка“, за да бъде по-гъвкава и икономически жизнеспособна. ACEA предлага трансформирането на екологичния преход в икономическа възможност. Организацията настоява за „спешно решение“ на непропорционалните разходи за съответствие с целта за CO2 за 2025 г.
Докладът Драги също се изтъква като основа за „укрепване на индустриалната конкурентоспособност на Европа“. Ола Келениус призовава за незабавни политически действия, за да се избегнат необратими последици за конкурентоспособността на европейските производители. Все още няма отговор от страна на Европейската комисия към евентуални преговори относно нормите за CO2.