Cadillac Eldorado - механични иновации и успехи през 1964 година (Част XXXVIII)
Луксозна икона
През 1964 година и двигателят, и трансмисията на Елдорадо бяха актуализирани. Cadillac увеличи обема на своя OHV V8 двигател от 390 кубически инча (6.4 литра) на 429 кубически инча, постигайки 7 литра обем. Мощността се увеличи от 325 конски сили през 1963 на 340 през 1964 година. Двигателят предоставяше силен въртящ момент при ускорение между 20 и 50 мили в час.
Въведение на Емисийни Контроли
За първи път през 1964 година Елдорадо получи контрол на емисиите, когато инженерите добавиха система за позитивна вентилация на картерите (PCV), която премахва нежеланите газове и води до по-чисто горене. Тези системи се разпространиха в автомобилната индустрия от 1963 година нататък, за да предотвратят необходимостта от специфични за щата варианти на двигателя, докато законодателите въведоха свои собствени екологични закони. Начело на тези усилия беше Калифорнийският борд за контрол на замърсяването от моторните превозни средства (по-късно CARB), създаден през 1960 година.
Внедряване на Нова Трансмисия
Трансмисията при избрани модели на Cadillac през 1964 беше нова, като General Motors постепенно отказа стария 4-скоростен Hydra-Matic в полза на Turbo-Hydramatic 400. С три скорости и здравина като на танк, трансмисията THM-400 и нейният наследник 4L80E станаха легендарни. Нейната издръжливост доведе до инсталирането ѝ в някои от най-ексклузивните луксозни автомобили в света, като британските производители на луксозни автомобили я оценявали високо.
Климатичен Контрол: Иновация в Автомобилите
Една от значимите новости през 1964 година беше първата инсталация на автоматичен климатичен контрол в пътническа кола. Наречена Comfort Control, системата използваше термостат на таблото и беше първа в индустрията.
Продажби и Развитие на Моделите
Кадилак бележеше стабилни продажби от своето рестилизиране през 1963 и инженерни и интериорни актуализации през 1964. През 1962 компанията продаде внушителните 160,840 автомобила, а през следващата година продукцията достигна 163,174.
„Най-популярният модел от серията 62 беше най-скъпият,
Cadillac Convertible
, който продаде 17,600 броя за $5,590.“ — Източник
Търсенето на Модела ДеВил
Серията DeVille засили популярността си, като Coupe DeVille беше особено предпочитан с 31,749 продажби. Четиривратният седан DeVille имаше също добра реализация с 30,579 екземпляра.
Лимузини и Флийтууд Модели
В класа на лимузините, моделите Fleetwood Seventy-Five Sedan и Limousine показаха предпочитанието на купувачите да бъдат возени, а не да управляват.
Заключение
Cadillac затвърди успеха си и през 1964 година, увеличавайки общите си продажби до 165,959. Макар цените да бяха по-високи, инфлацията означаваше, че моделите бяха технически по-евтини. Година по-късно значителни промени бяха на дневен ред, като серията започна да изчезва като име, DeVille стана по-важна, а Eldorado прие нова схема за именуване.
„Стилистичните промени и добавеният 'Fleetwood prestige' спомогнаха за разширяването на привлекателността при Eldorado.“ — Източник