BMW: Двигателят с вътрешно горене е нашата основа

BMW запазва двигателите с вътрешно горене
Много автомобилни производители обявиха крайни дати за двигателите с вътрешно горене, след което промениха амбициозните си електрически цели. BMW обаче не наруши обещаниято, тъй като никога не обяви край на бензиновите автомобили. Изпълнителният директор Оливер Ципсе подчерта, че преходът към електрически превозни средства не трябва да бъде наложен и потребителите трябва да имат свободата да избират, посочвайки високите цени на електромобилите и неразвитата инфраструктура за зареждане.
„Двигателят с вътрешно горене е нашата основа и ще финансира бъдещите ни бизнеси.“ — Клаус фон Молтке, ръководител на завода на BMW в Щаер, Австрия.
Продължаване на работата върху двигателите с вътрешно горене
BMW продължава да работи по развитие на традиционните двигатели, за да ги направи съвместими с предстоящите регулации Euro 7. Компанията също така тества различни горива за съвместимост с дизелови двигатели, включително HVO100, което e чисто, неразредено гориво от хидротретирано растително масло. BMW вече зарежда дизеловите автомобили, произведени в Германия, с HVO100 преди изпращането им към дилърите.
Компанията твърди, че емисиите на CO₂ се намаляват с до 90% в сравнение с обикновения дизелов двигател. Освен екологичните ползи, дизеловите двигатели с HVO100 се представят по-добре при студени стартове и са по-малко податливи на микробно замърсяване поради чистотата на горивото.
Производство на електрически двигатели
Освен двигателите с вътрешно горене, заводът в Щаер произвежда и електрически двигатели за бъдещите електрически модели Neue Klasse. Въпреки ангажимента си към двигателите с вътрешно горене, BMW очаква продажбите до края на десетилетието да се разпределят равномерно между традиционни и електрически модели. Постигането на 50% само за пет години е амбициозно, предвид че електромобилите са представлявали само 17.4% от общите продажби на BMW Group миналата година. В първото тримесечие на 2025, електрическите автомобили съставляват почти 19% от доставките.
„Ние обмисляме всички възможни сценарии и се подготвяме за всеки от тях, гарантирайки нашите възможности за доставка.“ — Клаус фон Молтке.
BMW все още не е напълно ангажирано с електрическите превозни средства и остава инвестирано в двигатели с вътрешно горене. Компанията вече потвърди, че разработва нов бензинов M3 с шестцилиндров двигател, вероятно с известна форма на електрификация, за да отговаря на все по-строгите стандарти за емисиите.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
