известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Алтернативен статус: Lexus RX 500h

Екип MyVe
Екип MyVe
14:30 | 24.04.2023
Време за четене: 05:02 мин.
Алтернативен статус: Lexus RX 500h

Странностите на отзивчивата уравновесеност

По дефиниция млади автомобилни марки като Lexus нямат достатъчно дълъг живот, за да участват в концептуализацията на много от настоящите типове превозни средства. Случаят с луксозния им SUV RX обаче е различен: премиум брандът на Toyota смее да твърди, че е в ролята на пионер.

И с основание. Когато излезе през 1998 г., първото поколение Lexus RX (XU10) дебютира в пространство, което по-късно щеше да стане известно като сегмент на луксозните SUV-та, обитавано само от автомобили с рами: Mercedes-Benz M-класа, Range Rover P38A, а в Северна Америка и чудовищният Lincoln Navigator бяха все „стълби“. Със самоносещото си шаси и възможност за избор между предно и двойно задвижване дизайнът на Макото Ошима демонстрира какъв обем може да се спести с възприемането на конструкция, подхождаща на лек автомобил. По-късно, през 2005 г., RX 400стана първият в сегмента сериен премиум хибрид, с което се превърна в безспорния водещ модернизатор на возилата от луксозния джипообразен вид.

И сега, навлизайки в своето пето моделно поколение, RX започва да се разклонява: бензиновите V6, които задвижваха автомобила преди това, бяха отхвърлени в полза на нови, по-ефективни четирицилиндрови агрегати. По-любопитно обаче е пристигането на две изцяло нови RX производни, стоящи редом с познатия „самозаряден“ бензинов хибрид. Plug-in хибридът RX 450h+ е по-очакваната разновидност – там Lexus възприемат и усъвършенстват задвижващата технология от Toyota RAV4 PHEV.

Но RX 500h, с който ще се запознаем днес, е Lexus, какъвто досега не сме виждали: съчетава бензинов двигател с турбокомпресор и шестстепенна автоматична скоростна кутия, не вариаторния CVT, които хибридите на Toyota и Lexus винаги са използвали, добавяйки и нов електрифициран заден мост с векторно разпределение на въртящия момент. И нещо повече, и според мен по-важно в новия им опростен портфейл: RX 500h е първият случай, когато който и да е хибрид на Toyota/Lexus приоритизира производителността и шофьорската ангажираност пред ефективността, стремейки се да насърчи по-автентична връзка между водача и колата. Най-после!

Дизайн и концепция

Ако попитате дизайнерите му какво са искали да кажат, те ще отговорят в следните насоки:

Базиран на солидната стойка, постигната с удължаване на междуосието, сваляне на центъра на тежестта и разширяване предната и задна следи, това е нов визуален стил с нисък център на тежестта и здрава стъпка, проектиран за новото двойно предаване DIRECT4 и шофьорско изживяване; с повдигането на предния край на капака и свалянето на долния ръб на задното стъкло е търсен по-нисък хоризонтален профил. Запазвайки общата дължина и предния надвес, дизайнерите са изместили основата на А колоната назад, с което подчертават издължаването на предния капак и акцентират стойка, при която масата на купето сякаш е разположена отзад. Мощната повърхност, простираща се от задната врата до калника изразява силното сцепление на електрическия заден мост, създавайки подчертана линия, свързваща се със страничния праг.
Те, разбира се, могат да продължават още много в този дух, а аз ще обобщя, че запазвайки характерните за марката акценти (добре интегрираната, по-дискретна вретеновидна предна решетка и острите светлини са сред най-внушителните) общия вид на Lexus RX има много по-изчистен, стегнат и фокусиран характер.

Подобно на Lexus NX преди него, както и на Toyota RAV4, и Highlander, RX се движи върху разширена и структурно подсилена версия на платформата на Toyota GA-K. Това осигурява 60 мм добавено междуосие и повече пространство в интериора в рамките на запазената обща дължина. Освен различните пропорции, промените в платформата на RX носят около 90-килограмов теглови бонус, дължащ се на увеличената употреба на алуминий и стомани с висок клас на якост.
 

 

Всяка мисия по предефинирането на...

Прочетете цялата статия на следния линк:   https://kaloyanjelev.blogspot.com

 

 

Споделете статията в: