Математика на Toyota: 9 милиона електромобили са толкова замърсяващи, колкото 27 милиона хибриди

Възгледите на Тойода за бъдещето на автомобилната индустрия
Акио Тойода, председател на Toyota, подчертава, че преходът към електромобили не може да бъде прибързан. Той предупреждава за потенциални масови последици за автомобилната индустрия, ако двигателите с вътрешно горене бъдат бързо изместени. Според него милиони работни места са под заплаха. На екологичния фронт той твърди, че EV все още са по-замърсяващи от хибридите.
„Ако бяхме произвели девет милиона BEV в Япония, това всъщност щеше да увеличи въглеродните емисии, а не да ги намали. Това е защото Япония разчита на топлоелектрически централи за електричество.“
Хибриди и въглероден отпечатък
Тойода твърди, че компанията е продала около 27 милиона хибриди от първата генерация Prius. Според него тези хибриди са със същия въглероден отпечатък като девет милиона електромобила. Той подчертава, че един електромобил е толкова замърсяващ, колкото три хибрида.
През 2024 г. Toyota бе най-големият производител на автомобили за пета поредна година. Въпреки че електромобилите ѝ може да изостават, Toyota компенсира с хибриди и модели с двигатели с вътрешно горене. Най-новият хибрид е Aygo X, който има най-ниския въглероден отпечатък сред незакачените за електрическата мрежа коли.
Според Тойода, електромобилите няма да надхвърлят 30% от пазара. Toyota ще продължи да инвестират в хибриди и синтетични горива. Въпреки неуспеха на Mirai, Toyota е ангажирана с водорода, като помага на BMW с първото серийно производство на водороден автомобил през 2028 г.
Разширяване на електрическата гама
Toyota има финансовия и индустриален капацитет да усъвършенства своите хибриди и електромобили. Компанията добавя модели като bZ Woodland и C-HR към нарастващия си електрически портфейл. Луксозната марка Lexus пък представи електрическия седан ES и обнови RZ.
Според Bloomberg, още два електромобила ще бъдат пуснати в САЩ до 2027 година. С всички тези разработки, Toyota се позиционира стратегически, за да отговори на нуждите на пазара.
Въпреки фокуса върху хибридите и електромобилите, Toyota не забравя удоволствието от шофирането. Изпълнителният директор Коджи Сато казва:
„Автомобилът не е автомобил, ако не е забавен.“
В бъдеще очаквайте нов модел Supra, възраждане на Celica и евентуално нов MR2. Освен това, Lexus ще представи автомобил GT3 стил с V-8 двигател. Имплицитното завръщане на FJ Cruiser допълва репутацията на Toyota за разнообразие в автомобилната гама.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
