Alpine: „Двигателят с вътрешно горене не е врагът“

Въглеродно неутрални горива: бъдещето на двигателите с вътрешно горене
Правителствата по света насърчават преминаването към електромобили, но приемствеността не се развива според очакванията. Това кара автомобилните производители да се върнат към двигателите с вътрешно горене, използвайки хибридни модели като преходни стъпки към пълната електрификация. Въпреки това, главният инженер по водород на Alpine смята, че бъдещето ще изисква разнообразие от решения за намаляване на емисиите и че регулаторите грешат, като изцяло забраняват двигателите с вътрешно горене.
„Двигателят с вътрешно горене не е врагът“, заявява Пиер-Жан Тарди пред Autoblog.nl.
Той подчертава, че истинският враг са изкопаемите горива и вредните емисии и че двигателите могат да работят с горива като водород. Все пак, той признава, че няма едно-единствено решение за задвижване на автомобилите на бъдещето.
Изпитания на водородни двигатели
Няколко автомобилни производители вече експериментират с водородни двигатели, включително Toyota, Ford и Yamaha. Въпреки това, производството на водородно гориво често разчита на изкопаеми горива или изисква големи количества енергия, което намалява ползите и увеличава цените.
Тарди работи по проекта Alpine Alpenglow Hy6, който се предвижда да участва в 24-те часа на Льо Ман през 2028 г. Колата има двоен турбомотор с обем 3,5 литра V-6, който генерира 730 конски сили и 568 паунда на въртящ момент.
Завръщане към двигателите с вътрешно горене
През последните няколко месеца много автомобилни производители обявиха промени в плановете си и възнамеряват да разработват нови модели с двигатели с вътрешно горене. Например, Fiat добави бензинов двигател в електрическия модел 500. Volkswagen разработва своята платформа за електромобили, която ще може да поеме и двигатели с вътрешно горене, а Mini и Mazda също правят подобни стъпки.
Други производители като BMW, Stellantis и Scout създават платформи, които могат да поддържат различни видове двигатели в зависимост от изискванията на пазара. Ако автомобилите с двигатели с вътрешно горене останат на пътя, гориво без емисии ще бъде по-добра алтернатива на насилственото преминаване към електромобили.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
