Alfa Romeo се бори в САЩ, но процъфтява в Европа

Различни пазари, различни резултати
По данни на Stellantis за първата половина на годината продажбите на Alfa Romeo в САЩ намаляха с 34 процента. И трите модела показаха двуцифрени спадове: Giulia (-32 процента), Stelvio (-40 процента) и Tonale (-28 процента), като общите продажби достигнаха едва 3,164 единици.
В Европа картината е доста по-различна. Данните на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA) показват, че Alfa Romeo увеличи продажбите си с 33,3 процента за първите шест месеца на годината, достигайки 33,116 продадени автомобила в ЕС, Обединеното кралство и държавите от EFTA.
Основната причина за успеха в Европа е моделът Junior, който не се предлага в САЩ. Тази по-малка и по-евтина алтернатива на Tonale се оказва решаваща за успеха на марката в региона. С увеличаващото се търсене на SUV автомобили, Alfa Romeo може да се възползва от икономиите от мащаб, произвеждайки Junior на същата платформа като други успешни модели от Stellantis.
Конкуренция с немския луксозен сегмент
Дори със значителния ръст на продажбите си, Alfa Romeo все още изостава значително от лидерите на пазара като BMW, Mercedes и Audi. Но все пак, ръстът е здравословен знак за марката и я поставя в по-добра позиция от Maserati, например.
Очаква се Giulia да остане единственият традиционен автомобил на Alfa Romeo, но с трансформация към модел с пет врати и леко повдигнато окачване. Въпреки че няма да бъде пълноценен SUV, този модел ще последва тенденциите на други модели от Peugeot, Citroën и DS.
Със сигурност бъдещето на Alfa Romeo изглежда обещаващо с насочване към SUV сегмента и нови модели, които да задоволят изискванията на потребителите.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
