1,618: BMW M440i xDrive Gran Coupé
Нямам формулата, но почувствах резултата
Вместо въведение
На въпрос какво е златното сечение със сигурност ще чуете различни отговори – всичко зависи от това кого попитате. Биологът ще ви обясни, че златното сечение е в необяснимата с други средства красота в природата; математикът ще ви засипе с формули, започвайки от простите геометрични и алгебрични проблеми, отнасяйки се чак до теорията за числата. Подкрепен от лекари и анатоми, Леонардо да Винчи ще каже, че златното сечение е в човешката анатомия, а художникът ще обобщи, че златното сечение е метод на геометрично използване на пространството в рисуването.
В античността древните гърци са го изчислили на приблизително 1,618, а днес създадената от льо Корбюзие скала от отношения за архитектурни форми Modulor има широко приложение в архитектурата. Влиянието на златното сечение се простира дори до съотношението между ширината и дължината на съвременните широки екрани, чийто пропорции 16/9 са не само близко до естественото човешко зрително поле, но и недалеч от същото това златно сечение. Хм, аз напоследък го открих в кола.
Гран Купе
Първоначалният замисъл зад появилото се през 2014-а първо поколение на BMW Серия 4 Гран Купе е да бъде нишов модел. С времето обаче се оказа, че в продажбите, броящи вече 900 000, ниско приклекналият лифтбек надхвърли очакванията почти навсякъде и в тях няма нищо нишово.
Дизайнерът Сеунгмо Лим обаче е търсел разграничение от Серия 3 и резултатът му е горд и индивидуално позициониран: разтегнат, динамичен силует, с хармонични обеми, пуристики редуцирани повърхности, малко, но прецизни линии, излъчващи особен бленд на спортна елегантност в духа на купето с ясно усещане за функционалност, което е много специфично за модела.
Стилът е много индивидуална работа и вече чух мнозина да заключват, че второто поколение не изглежда толкова добре, колкото първото, но в моето 16/9 зрително поле в силуета на Gran Coupé има повече елегантност от купето: комбинацията между грациозната елегантност на профила, здравите „рамене“ около задните колесни арки и доминиращите, акцентиращи на ширината, хоризонтални линии отзад оформят една стремителна скулптура с нисък коефициент на въздушно съпротивление (0,26), идеално разпределение на масите и индивидуализиращи визуални акценти в духа на М линията. Мога да го кажа и съвсем накратко: външността определено е победа.
С размери 4,78/1,85/1,44 изтеглената назад пътническа клетка с къс преден и дълъг заден надвес на второто Гран Купе е не просто по-голяма от тази на първото; разширени са предната и задната и следа, както и междуосието, макар и символично.
Вътре
Въпреки, че таблото и основната архитектура вътре се споделят с другите седани, че и SUV-а в гамата на „Бе Ем Ве“, усещането тук е по-специално, най-вече заради ниската точка на сядане и изтеглящите се назад към вас А колони. Качеството на материалите е на нивото на всички останали, а добре смазаният начин на работа на механичните контроли добавя към всичко и осъзнаването, че по пътя си към златното сечение инженерите са влезли в дълбочина.
След като имах възможност да се насладя на...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://kaloyanjelev.blogspot.com