Зимната гума: 90-годишната иновация на Nokian Tyres
Развитие и адаптация до съвременни условия
Зимната гума празнува своето 90-годишно наследство през 2024 г. Изобретена през 1934 г. от Nokian Tyres, за да се справи със суровата финландска зима. В тази епоха на бързо развитие на автомобила, марката остава пионер в безопасното зимно шофиране. Зимната гума продължава да се преоткрива, за да отговори на съвременните изисквания на шофьорите, задвижвани от нововъзникващи SUV и електрически автомобили. И също така, за да се справи с предизвикателството на климатичните промени, които засягат планетата.
Първите постижения на Nokian Tyres
Преди иновацията на Nokian Tyres не е имало гуми, които да са подходящи за зимни условия. Тогавашните гуми имаха гладка повърхност и изискваха вериги за адекватно сцепление през зимата. Зимната гума беше с груб протектор, осигуряващ по-добро сцепление и по-голяма тяга. Протекторът беше проектиран така, че да бъде достатъчно отворен, за да премахне снега при шофиране, което позволяваше безопасно пътуване по зимните пътища. Първата зимна гума в света, Kelirengas – Weather Tire, беше създадена основно за камиони. През 1936 г., две години по-късно, беше пуснат подобрен модел за туристически автомобили - Lumi-Hakkapeliitta – Snow-Hakkapeliitta.
Съвременните зимни гуми осигуряват отлична безопасност и трайност
Зимната гума остава едно от най-важните безопасни оборудвания за зимно шофиране, така както преди 90 години. Съвременната зимна гума се състои от около 100 различни суровини, приблизително три пъти повече, отколкото зимната гума от 1930-те години, включително устойчиви и рециклирани материали.
Инженеринг и устойчивост в Nokian Tyres
Съвременната зимна гума се основава на десетилетия разработки и иновации. Постоянните тестове в реални зимни условия, например в тестовия център на Nokian Tyres в Лапландия Финландия, гарантират, че гумите на изобретателя на зимната гума ще бъдат в състояние да защитят шофьорите във всички условия. Финландският производител изработва зимни гуми за северния пазар и за Северна Америка в своята фабрика във Финландия. Гумите, предназначени за централноевропейския пазар, ще се произвеждат в новия им завод в Румъния.