Hyundai и Kia внедряват софтуерно управлявани фабрики с изкуствен интелект за по-добро производство
Технологични иновации от Hyundai и Kia за по-ефективни производства
Hyundai и Kia разкриха нови технологии, които целят да подобрят ефективността в техните заводи чрез използване на авангарден софтуер, включително изкуствен интелект.
Технологиите бяха представени във вторник по време на презентация, съорганизирана от автомобилните производители в обща изследователска лаборатория в Сеул. Те ще бъдат постепенно въведени в заводите, управлявани от производителите и техните дъщерни компании.
Софтуерно дефинирана фабрика
Ключова технология в концепцията на софтуерно дефинираното превозно средство (SDV) предполага управление и актуализация на софтуера и хардуера в реално време. Hyundai и Kia описаха софтуерно дефинирана фабрика, където всичко е свързано чрез умни технологии за повишаване на ефективността. Изкуственият интелект също играе роля в процеса на вземане на решения, базирайки се на данни и софтуер.
Hyundai и Kia заявиха, че софтуерно дефинираната фабрика ще предлага по-бърза подготовка за производство, по-ниски разходи за въвеждане на нови модели и повишено качество.
Интелигентни технологии и автоматизация
В демонстрацията бяха включени автономни роботи за логистика, автоматизирано производство на нестандартни гъвкави части като маркучи и кабели, както и автоматизирани системи за контрол на качеството, които могат да извършват проверки на безопасността в реално време. Много от технологиите са базирани на AI, визуална обработка и обработка на големи данни и ще станат незаменими с въвеждането на човекоподобни роботи в заводските линии.
Вече приложени технологии
Някои от демонстрираните технологии вече се внедряват. Например, Nissan разкрива система за контрол на качеството, използваща AI за откриване на несъвършенства в боята върху автомобилите, произвеждани в техните заводи в САЩ. Подобно, автопроизводители като BMW, Mercedes-Benz и Tesla изследват употребата на автономни човекоподобни роботи в своите заводи. Tesla разработва собствен робот, известен като Optimus, докато BMW и Mercedes работят с стартъпи, специализирани в роботиката.