известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

ZF и Brembo стартират by-wire спирачки за електромобили

Екип MyVe
Екип MyVe
16:30 | 04.04.2025
Време за четене: 04:00 мин.
ZF и Brembo стартират by-wire спирачки за електромобили

Индустрията се адаптира към електрификация с новите електронни системи за спиране

Автомобилната индустрия се развива в посока електрификация и дигитализация, като един от най-новите напредъци е появата на системи „by-wire”. Те заменят голяма част от традиционните хидравлични механизми с електронни системи, повишавайки сигурността и ефективността на превозните средства. ZF и Brembo, два от основните производители, са обявили своите разработки в тази област с планирано производство в следващите години.

ZF Friedrichshafen и Brembo подписаха договори за производството на тези иновативни спирачки, които обещават да намалят теглото, да облекчат производството и да подобрят реакцията на спиране в аварийни ситуации. Тези системи са създадени за перфектно интегриране с платформите на електрическите автомобили, позволявайки по-интелигентно управление на спирането и оптимизация на поведението на автомобила при различни пътни условия.

Как работят системите by-wire?

Традиционното спиране се основава на хидравлична система, която предава натиска от педала на спирачката към колелата. При новата система by-wire, тази трансмисия се извършва електронно, като централен компютър интерпретира налягането, което водачът оказва върху педала и регулира спирачната сила на всяко колело индивидуално.

Сред иновацията на Brembo е технологията „Sensify”, която използва дигитални спирачки на четирите колела, предоставяйки по-голям контрол върху спирането и по-точна реакция на пътните условия. От своя страна, системата Electromechanical Braking (EMB) на ZF поддържа хидравлични компоненти в предните колела и включва електронни елементи в задните, балансирайки разходите и ефективността.

Предимства на електронните спирачни системи

Едно от най-големите предимства на by-wire спирачките е тяхната бърза реакция. Като елиминират забавянето характерно за хидравличните системи, тези спирачки позволяват по-ефективно намаляване на скоростта, скъсявайки спирачното разстояние и подобрявайки стабилността на автомобила.

Друго ключово предимство е намаляването на необходимото поддържане. Понеже тези спирачки не използват течност, премахват се процедури като прочистването на хидравличната линия. Освен това, чрез намаляване на ненужното триене, спирачните накладки могат да имат по-дълъг живот, намалявайки разходите за поддържане в дългосрочен план.

Бъдещите перспективи за пазара

Brembo планира да пусне своята система „Sensify” още през 2025 година, въпреки че не е оповестено в кои модели или марки ще дебютира. Очаква се първите модели, оборудвани с тази система, да бъдат електрически, тъй като технологията е създадена за интеграция с електрифицирани задвижващи системи.

От друга страна, ZF уверява, че EMB системата ще достигне пазара през 2028 година. Компанията е подписала договор за оборудване на 5 милиона автомобила, от които 700 000 ще бъдат тежкотоварни камиони.

Развитието на by-wire спирачки не само цели да подобри безопасността и ефективността, но също така може да стимулира интеграцията на технологии за автономно управление. Чрез по-прецизен и бърз контрол, тези системи улесняват изпълнението на напреднали асистенти за управление и дори автоматични спирачни системи в случай на спешни ситуации.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: