Заводите на VW в Европа: Нов дом за китайските автомобилни гиганти
Нови възможности за ненужните европейски заводи
Китайските автомобилни марки проявяват интерес към закупуване на ненужните заводи на Volkswagen в Европа. Това идва в момент, когато VW планира да затвори две съоръжения в опит да подобри финансовия си резултат, засегнат от спад на пазара в Китай.
Причини за закриване на заводите
Volkswagen обяви, че затварянето на заводи в Европа е част от усилието да намали разходите и да се справи с проблемите, породени от по-бавния ръст на пазара на електромобили. Освен това, продажбите на VW в Китай са намалели с 8.3%, като клиентите се ориентират към по-добри и конкурентни китайски марки.
„VW е в финансово затруднение. Финансовият директор Арно Антлиц предупреди, че фирмата има само 'една, може би две години' да спаси марката.“
Китайски планове за навлизане в Европа
Китайски официални лица и автомобилни производители са заинтересовани от плановете на VW за заводите в Дрезден и Оснабрюк. Дрезден, със 340 служители, произвежда ID.3 EV и планира да се затвори тази година, докато Оснабрюк, който има 2300 работници, няма да функционира след 2027 г.
Стратегическите предимства за Китай
Оснабрюк представлява специален интерес за китайското правителство. Продажбата на завода би била по-икономична за VW, отколкото закриването му. За Китай това би означавало по-бърза организация, отколкото изграждането на ново съоръжение, което ще избегне новите мита до 37% за някои електромобили, идващи от Китай към Европа.
Китайската BYD вече има планове за заводи в Унгария и Турция, съвместните проекти на Stellantis и Leapmotor в Полша напредват, а Chery вече е започнал производство в стария завод на Nissan в Испания.