известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Китайските компании се стремят да променят индустрията за електрически камиони

Екип MyVe
Екип MyVe
16:50 | 21.12.2024
Време за четене: 03:20 мин.
Китайските компании се стремят да променят индустрията за електрически камиони

След електрическите автомобили, китайците искат да доминират на пазара на електрически камиони

След като завладеяха световния пазар на електрически автомобили, китайските компании се впускат в ново предизвикателство: електрическите камиони. Производителите от Китай възнамеряват да доминират сектора, като прилагат същата стратегия, използвана за автомобилите.

Настоящо състояние на пазара: лидерство на Volvo и Renault

През 2023 г. китайските производители представляваха 70% от световните продажби на електрически камиони. Гигантите като BYD и Geely разпознават потенциала на този нов пазар. Макар сегментът да е все още в начална фаза, със само 1% от тежките автомобили в света като електрически, сигналите са обнадеждаващи. Международната енергийна агенция е "оптимистична".

В Европа, според данни от ICCT, продажбите на електрически камиони са се увеличили с 42% през 2024 г. Volvo Trucks доминира сегмента с пазарен дял от 36%. Renault и Mercedes следват с 32% и 13% съответно. В сегмента на леки и средни камиони Iveco води пред Ford.

Китайските камиони и техните предизвикателства на европейския пазар

Китайските електрически камиони започват да навлизат на европейския пазар, но техните показатели често са под европейските и американските стандарти. Пример е моделът 8TT на BYD с обхват от 200 километра, далеч от обещаните 800 километра от Tesla Semi.

Напредък в технологиите и веригата на доставки

Прогресът обаче ускорява. Стартапът Windrose вече предлага тежки автомобили с обхват до 670 километра с едно зареждане. CATL иновира с обменни станции за батерии, където промените могат да се извършат за минути. Основното предизвикателство е балансът между обхват и размер на батериите.

"Имаме предимството на изключителна верига на доставки," признава Хан Уен, основател на Windrose.

Конкурентоспособност и бъдеще на китайските производители

Китайските електрически камиони продължават да се борят за място в Европа. Според анализаторът Стив Дайър, тяхната производителност и издръжливост не достигат изискванията на европейските клиенти. Но китайските производители са конкурентни и стратегически се подготвят за бъдещи предизвикателства.

BYD промотира своите електрически камиони с монтаж в Ланкастър, Калифорния и планира фабрика в Мексико. Windrose мести своето седалище в Антверпен, Белгия.

Исторически момент за пазара на електрически камиони

Пазарът на електрически камиони е в исторически момент. Китайската преса нараства и Geely вече има първи клиент в Европа. Duvenbeck, германски превозвач, ще интегрира 50 електрически камиона във флота си през следващата година, което ще увеличи видимостта на Farizon Homtruck със 500 км обхват.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: