Защо Верстапен загуби стратегически
След финала на Гран при на Бахрейн Люис Хамилтън призна, че е нямало да спечели състезанието ако не беше грешката на Макс Верстапен, който излезе с четирите колела след като го изпревари за лидерството. Днес бе един от малкото дни в съвременната Формула 1, в които Mercedes и Люис Хамилтън бяха в ролята на догонващи и въпреки това спечелиха състезанието.
Верстапен диктува хода на уикенда – най-бърз и в трите свободни тренировки, победа в квалификацията (при това с впечатляващата разлика от почти 4 десети от секундата), а в състезанието разполагаше с най-бързия автомобил. И въпреки това загуби. Как стана това?
В първите обиколки Верстапен задържа първото място от старта. Зад него Хамилтън се укрепи на втората позиция, докато Валтери Ботас се сражаваше с Шарл Льоклер за третата и двамата започнаха да губят време във взаимни атаки.
Решаващо в първата серия обиколки беше Хамилтън да успее да се доближи на 2 секунди или по-малко от Верстапен, за да проработи пресичащата му стратегия и той и Mercedes да измъкнат инициативата от ръцете на Макс и Red Bull. Това стана в 14-ата обиколка, когато Хамилтън спря преди Макс и смени средно твърдите гуми с нови твърди. След връщането си на пистата Хамилтън – с новите гуми – записваше обиколки с до 3 секунди по-бързи от тези на Макс. Интересното е, че от Red Bull решиха да оставят Верстапен още 4 тура на пистата, но положението му спрямо темпото на Хамилтън само се влошаваше.
Цялата статия може да прочетете на следния линк: http://www.autosport.bg