Защо Saturn Sky е Перфектният Кандидат за AWD Преобразуване
GM Kappa спортни коли: платформа с неочаквани предимства
General Motors спря производството на спортните коли от платформата Kappa преди повече от десетилетие. В САЩ, моделите в тази линия включваха Saturn Sky и Pontiac Solstice, докато в чужбина те бяха познати като Daewoo G2X в Корея и Opel GT в Европа. Въпреки различията в наименованията, тези коли споделяха много части с други автомобили, включително радио, волани и HVAC системи.
Това често се възприема като недостатък, тъй като спортните коли трябва да бъдат уникални, а споделянето на части с по-евтини модели като Chevy Cobalt не се смята за премиум характеристика. Обаче, мерките за намаляване на разходите при Kappa платформата имат и неочаквани ползи. Всички Kappa коли използват еднакви лагери на колелата отпред и отзад, което е необичайно за повечето заднеприводни автомобили.
Пример за това е, че BMW обикновено използва различни лагери за предните и задните колела. При Kappa моделите, всички лагери са еднакви, независимо от ъгъла на колата. Това прави възможно инсталирането на ос отзад на предните шпиндели, което е необичайно, но дава възможности за модификации.
Авторът споделя личния си опит с Sky Redline, който е бил много забавен за шофиране с 280 конски сили и къса база. Той размишлява за възможността да го превърне в автомобил с всички колела на задвижване (AWD), което би било сложно и изискващо много време.
Най-лесният начин за това би бил хибриден систем, подобен на проекта за лек спортен автомобил, който авторът разработва. Това включва електрическо задвижване отпред, комбинирано с батерия и инвертор. Платформата Kappa предлага достатъчно място в двигателния отсек за инсталиране на мотор и диференциал.
Най-трудната част е осигуряването на място за осите в окачването. Предните амортисьори трябва да бъдат преместени или променени, за да се създаде място за задвижващия вал. Въпреки че проектът е теоретичен, възможността за модификация на Kappa платформата към AWD хибрид е интересна и по-евтина алтернатива на инсталирането на V-8 двигател.