Защо Nissan GT-R е известен като Годзила?
Историята на прозвището и успехът на модела в състезанията
Nissan GT-R, наричан често Годзила, си спечели това прозвище със своите забележителни постижения. Въпреки че американските автомобилни ентусиасти обикнаха този прякор, той води началото си от Австралия.
Видеоклип от австралийското подразделение на Nissan обяснява как GT-R спечели прозвището си. През 1989 г. след 16-годишна пауза Nissan възстанови производството на Skyline GT-R с поколението R32. Австралия бе един от първите пазари да получи модела, поради близостта си до Япония. Английското списание Wheels поставя R32 на корицата на броя си от юли 1989 г., наричайки го "новата Годзила на Nissan". Прякорът е в чест на японския филмов чудовище и предполагаемото въздействие на автомобила върху сцената на спортните автомобили.
"Това беше голяма сделка за Австралия, която получи модела.", обяснява източник от Nissan.
Туристически шампионат в Австралия
Nissan развива R32 GT-R, за да се състезава в Група A на FIA, като увеличава мощността на двигателя до около 550 к.с., от стандартните 276 к.с. Моделът се състезава в популярната австралийска автомобилна сцена, доминирана от Ford и General Motors (Holden).
GT-R печели Bathurst 1000 през 1991 г., ставайки първата японска кола, която печели това състезание. Nissan също печели Австралийския туристически автомобилен шампионат през 1991 г., завършвайки 1-2 в шест от девет състезания.
През 1992 г. GT-R отново печели Bathurst 1000. През 1993 г. промените в правилата ефективно забраняват модела от състезания.
Наследство на GT-R
Производството на R32 приключва през 1994 г., последвано от поколенията R33 и R34, и накрая R35 GT-R. Въпреки че производството на R35 наскоро приключи, GT-R оставя следа с най-големите си състезателни успехи и впечатляващо прозвище през деветдесетте години.