известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Защо Koenigsegg Gemera с 3-цилиндров двигател е революцията, която никой не очакваше

Екип MyVe
Екип MyVe
15:41 | 24.07.2024
Време за четене: 01:55 мин.
Защо Koenigsegg Gemera с 3-цилиндров двигател е революцията, която никой не очакваше

Koenigsegg представя нова мощност за Gemera

Компанията Koenigsegg изненада света преди няколко години, когато обяви, че един от хиперавтомобилите й ще бъде оборудван с 3-цилиндров двигател. Това беше смел ход за фирмата, известна със своите V8 двигатели.

Но Кристиан фон Кьонигсег не успя да убеди милионерите да инвестират в Gemera, задвижвана от 2,0-литров двигател с двоен турбокомпресор. Затова фокусът се върна обратно върху V8 двигателите.

Фон Кьонигсег съобщи за прекратяването на трицилиндровия двигател в интервю за подкаста на Top Gear Magazine по-рано този месец. Компанията не е изоставила технологията и продължава да работи върху двигателя, като възможно е един ден този мотор да се озове в Gemera (или негова версия).

Tiny Friendly Giant, както Koenigsegg нарича 3-цилиндровия двигател, е част от мощна хибридна система, която комбинира 2,0-литровия агрегат с три електрически мотора за обща мощност от 1700 к.с. и 3510 Нм въртящ момент. С тези параметри първият четириместен автомобил на компанията може да ускори до 100 км/ч за 1,9 секунди и да развие максимална скорост от 400 км/ч.

Сега Gemera ще се предлага с 5,0-литров V8 с две турбини. Тук мощността скача до 2300 к.с., което не е изненадващо за Кристиан. 5,0-литровият V8 с двойно турбокомпресор генерира 2300 к.с. и 2758 Нм. Производството е планирано да започне по-късно тази година, а доставките за клиенти ще започнат през 2025 г. Koenigsegg планира да произведе само 300 екземпляра.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: