Заплахата за автомобилната индустрия става все по-реална
Как плановете на Тръмп могат да забавят автомобилната индустрия
Вносните мита според Доналд Тръмп могат да имат финансово катастрофални резултати за автомобилните производители, предупреждават анализатори. Според изчисления на S&P Global, европейските и американските компании могат да загубят 17 процента от основните си печалби. Това става ясно от твърдението на Тръмп, че ще наложи 25% мито върху колите, произведени от Мексико и Канада.
Очаквания за автомобилните производители
Автомобилните производители по света се насочват към финансови затруднения, ако бъдещият президент изпълни обещанието си за нови митнически тарифи. Европейските и американските автомобилни компании могат да се сблъскат с намаляване на годишните печалби с 17 процента, твърдят експертите от S&P Global. Някои марки могат дори да видят намаление от над 20 процента.
Кои компании са най-засегнати
Според S&P, най-уязвимите автомобилни производители включват GM, Stellantis, Volvo и Jaguar Land Rover, които могат да изгубят повече от една пета от печалбата си. VW и Toyota се очаква да заличат между 10 и 20 процента от печалбите си, докато BMW, Ford, Mercedes и Hyundai-Kia могат да претърпят загуби до 10 процента.
„Митата са отговор на количеството наркотици и мигранти, преминаващи през границите и ще останат в сила, докато нарушаването на границите не бъде намалено.“ — Доналд Тръмп
Влияние върху международната търговия
Планираното въвеждане на мита върху всички вносни стоки от Канада и Мексико свързано със Северноамериканското споразумение за свободна търговия (НАФТА), може да затрудни международните търговски трансакции. GM, Ford и Stellantis произвеждат много от автомобилите си извън САЩ и могат да се сблъскат с трудности. Европейските марки като BMW и VW също са в риск от мита до 20 процента върху превозните средства, внесени в САЩ.
Последствия от предложените мита
Според S&P, предложеното от Тръмп 25% мито ще бъде лоша новина за много производители, произвеждащи извън страната. Това важи особено за американските и европейски компании, които внасят автомобили в САЩ. Надеждите за ползотворно справяне с този въпрос все още се основават на дипломатически преговори между тези държави.