Land Rover: Историята на британската премиум марка
Историята на Land Rover започнала при британския автомобилен строител Rover. До края на Втората световна война бил известен преди всичко с производството на скъпи лимузини, но под натиска на Британското правителство трябвало да инвестира повече в автомобилите от среден клас и тези серийно производство. Маурис Уилкс, тогавашен главен дизайнер на Rover, проектирал въз основа на американски джип прототип, който можел да се използва главно в селското стопанство. Оттам идва и името Land-Rover (по онова време написано с тире). През 1948 г. прототипът бил пуснат в серийно производство. Серия One веднага пожънала успех. Не на последно място – заради алуминиевата си каросерия, която се превърнала в характерна черта за Land Rover сериите. До корекциите, направени в края на 2015 г., Ur-Land-Rover (по-късно наречен Defender) бил високо ценен от полицаи и военни по целия свят, а понякога човек може да намери тази версия на Land Rover и на пазара на употребявани автомобили.
С въвеждането на Range Rovers Land Rover разширили избора на продукти. Луксозните джипове отворили вратите на концерна към нови прослойки купувачи и оставили ясен отпечатък върху пазара. Едно нововъведение бил Land Rover Discovery, който трябвало да попълни празнината между моделите Defender и Range Rover. Дъщерната компания Rover междувременно станала част от British Leyland Motor Corporation, към която принадлежат и марките Jaguar, MG, Austin или Triumph. Когато през 1976 г. Britisch Leyland изпаднал в несъстоятелност, британското правителство национализирало автомобилния концерн. През 1988 г. Rover отново си стъпил на краката, въпреки че бил без особени успехи. През 1994 г. компанията била придобита от BMW и по този начин Land Rover се преместил в Мюнхен. Четири години по-късно съвместно с BMW бил разработен моделът Freelander, който бил първият джип на Land Rover.
През 2000 г. BMW се отделили от Rover и правата върху марката Land Rover били...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://autozona.bg