Забравеният електрически спортен автомобил на Volkswagen, който никога не стигна до пътя

Скици от 2017 г. разкриват проект, вдъхновен от класическия SP2 и изграден върху платформата MEB
Volkswagen все още усеща удара от дизелгейт. Марката се опитва да насочи вниманието към електрическата гама ID. Зад кулисите обаче се ражда по-вълнуващ проект – спортно купе с нулеви емисии.
„Емоция, енергия и визия се сляха, за да създадат нещо, което още вълнува.“ — Тибор Юхас, дизайнер
Дизайнерът Тибор Юхас рисува купе върху MEB платформата. Скиците бяха споделени в LinkedIn от говорителя по дизайн Щепан Рeхак. Проектът отдава почит на VW SP2 от 70-те години.
Оригиналният SP2 е проектиран в Бразилия върху Type 3. Той има задно разположен, въздушно охлаждан мотор и четири скорости. Електрическият наследник предполагаемо запазва задното задвижване, но заменя бензиновия агрегат с електромотор.
Дизайнерско вдъхновение и детайли
VW посочва влиянието на Джорджето Джуджаро. Ниският силует и набъбнали калници подсказват спортен дух. MEB архитектурата позволява компактно разположение на батерията и повече свобода за пропорциите.
Марката насочи ресурси към високотиражни модели като ID.3, ID.4, ID.5 и ID.7. Двувратото купе се оказва нишово. Дори ID. Buzz намери място в портфолиото, но спортният автомобил отпадна.
VW често показва подобни идеи, които не стигат до шоурума. Сред тях са BlueSport (2009), EcoRacer (2005) и XL Sport (2014). Най-емблематичен остава прототипът W12.
Поглед напред: GTI и R в електрическата ера
Европейската забрана за нови ДВГ модели наближава. Волфсбург обещава да пренесе емблемите GTI и R в електрическата епоха. Самостоятелен спортен модел тип купе би подсилил имиджа на марката.
Проектът от 2017 г. показва, че Volkswagen обмисля електрически спортен автомобил от години. Макар купето да остана на чертожната дъска, то намеква за възможно бъдеще, в което марката отново ще предложи истинско спортно изживяване, но с нулеви емисии.
Изображения: Volkswagen
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
