"WaVe: Иновативни Водородни Двигатели - Развойният Проект, Който Променя Бъдещето"
Представяне на водородни двигатели от Mercedes-Benz Special Trucks и Mörtlbauer Baumaschinen Vertriebs GmbH
Като част от проекта за развитие WaVe, насочен към изследване на двигатели с водородно горене за специални превозни средства, Mercedes-Benz Special Trucks и Mörtlbauer Baumaschinen Vertriebs GmbH представиха два прототипа. Проектът, финансиран от Федералното министерство на икономиката и опазването на климата, е изпълняван съвместно от 18 партньори от индустрията и науката и започна през юли 2021 г.
В помещенията на фабриката Mörtlbauer във Фюрстенцел, Бавария, тестовото превозно средство Unimog и верижното превозно средство демонстрираха своята функционалност при шофиране и работни операции. Задвижващата система се използва за различни тестове в носача за приспособления Unimog повече от година. Верижният самосвал беше пуснат в експлоатация през пролетта на 2024 г. и оттогава също се е доказал в първоначалните тестове за специфични приложения.
Франциска Кузумано, ръководител на Mercedes-Benz Special Trucks, коментира: „Събитието ни при нашия партньор Mörtlbauer показа още веднъж, че само след три години от проекта и двата автомобила са на ниво на развитие, от което можем да бъдем повече от доволни. Множеството тестове, измервания на отработените газове и технически фини настройки ни убеждават, че изгарянето на водород е разумно, практично и с много ниски емисии за работни машини с високи изисквания за мощност за задвижване.“
Целта на проекта WaVe е да се разработи базирана на водород задвижваща система за работни машини и по този начин да се замени конвенционалният дизелов двигател. Доказано е, че превозните средства и работните машини с водородна технология могат да се използват много подобно на днешните дизелови двигатели и са необходими само малки корекции на компонентите на задвижването.