известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

VW има "една, може би две години" да се обърне ситуацията, казва финансовият директор

Екип MyVe
Екип MyVe
17:26 | 06.09.2024
Време за четене: 03:07 мин.
VW има

Ръководството на Volkswagen обсъжда спад в търсенето с работниците

Ръководителите на Volkswagen Group се срещнаха с работниците в сряда. Финансовият директор д-р Арно Антлиц предупреди, че времето за промяна на посоката намалява на фона на спад в търсенето. Продажбите на VW Group в Европа са се увеличили леко, но продажбите на електромобили са значително намалели.

Критично време за промяна

Д-р Арно Антлиц, главен финансов и оперативен директор на Volkswagen Group, съобщи на работниците, събрани в централата на компанията във Волфсбург, че компанията има "една, може би две" години, за да обърне нещата за основната си автомобилна марка, Volkswagen. Неговите думи идват само дни след новината, че VW може да затвори два завода в Германия, нещо, което не се е случвало в 87-годишната история на компанията.

Работниците изразяват недоволство

Около 25,000 работници присъстваха на срещата с ръководителите на компанията в сряда, според доклад от Reuters, и те изразиха недоволството си относно възможността за закриване на заводи в страната. През 1990-те години бе установено споразумение, което гарантираше сигурността на работните места на служителите на VW Group до 2029 г. Но ръководството на VW твърди, че променящите се пазари в Европа ще изискват значителни съкращения на разходите поради спад в търсенето.

Спад в продажбите на електромобили

Антлиц спомена недостиг от около 500,000 превозни средства и съобщи на събранието, че продажбите вероятно няма да се възстановят в постпандемичния период. В отговор, работническият съвет на Volkswagen критикува ръководството за неспособността да си вършат работата. Според Euronews, председателката Даниела Кавало не пестеше думи по време на срещата, обвинявайки борда, че не се фокусира върху основния бизнес и че прави служителите да плащат за техните грешки.

Смесени резултати по региони

Разглеждайки последните статистики за продажбите на VW Group, нещата не изглеждат толкова тежки, колкото предполагат думите на Антлиц. Резултатите за второто тримесечие показват, че европейският пазар се е увеличил леко с 1.9 процента, докато продажбите също са се увеличили в Южна Америка и САЩ. В Азия обаче, където конкуренцията от Китай е силна, продажбите на VW Group са намалели с 8.2 процента. Специално при електромобилите, компанията страда в цяла Европа с намаление на продажбите от 15.2 процента.

Неясно бъдеще в САЩ

Дългосрочното бъдеще на Volkswagen в САЩ остава неясно. Междувременно, рестартът на марката Scout от VW е все още в график с новия електрически камион и SUV, които ще дебютират на 24 октомври.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: