Volvo XC60 T8 Recharge: Уникален Тих Лукс
В нашите географски ширини модната тенденция, наречена "тих лукс", е почти непозната. У нас властва логоманията и вдигнатите якички с надпис Philipp Plein. Същата е ситуацията и на автомобилния фронт: автомобилът ни трябва да е с възможно най-безпардонния външен вид, за да привлича внимание.
На запад от нас модата отново е завладяна от стила на "тихия лукс", който издава заможност, без дрехите да са крещящи. Този сдържан стил говори за статут, но без да вади големи лога и крещящи детайли на преден план.
Този стил се изповядва от Volvo от край време. Екстериорният дизайн и първото впечатление, за разлика от немските конкуренти, е по-сдържан и изчистен. Няма крещящи детайли, като изключим светлинния подпис, който Volvo нарича "Чукът на Тор". Вместо това имаме хромирана решетка и атрактивни стопове, единствените по-откроими детайли. Останалите линии са така изпълнени, че да не ви избождат очите, но погледът да бъде привлечен подсъзнателно.
XC60 разчита на голяма част от арсенала на флагманската серия 90, дестилирайки го в по-компактен пакет. А тази конкретна версия (Т8 Recharge) предлага важни технологични подобрения, заради които сме насочили вниманието си към ХС60.
Дългият преден капак ме кара да мечтая за надлъжно разположен "шестак", но това са глупости. Двигателите на Volvo от десетилетия са напречно разположени и всички те са 2,0-литрови, 4-цилиндрови агрегати. Предлагат се три бензинови версии: със 197 к.с., 250 и 300 к.с., всички с мека хибридна система, която им дава допълнителен бууст от 14 к.с. Има версии с предно и 4х4 задвижване.
Имаме и два дизела, последно раздаване тук, защото през 2024 г. Volvo спира да продава дизелови двигатели. За момента моделът все още е с два дизела от 197 и 235 к.с., отново с мека хибридна система и бууст от 14 к.с. Отново във версии с предно и 4х4 задвижване.
На финала стигаме до плъг-ин хибридите Т6 и Т8. Първият е с 350 к.с., а тестовият автомобил е топ изпълнението на модела. Тази плъг-ин хибридна версия е най-мощният сериен модел на Volvo в историята. 4-цилиндровият бензинов мотор е с механичен компресор и турбо, благодарение на които от него са извадени 333 к.с. Имаме и един електромотор със 122 к.с. на задната ос, което води до системна мощност от 455 к.с. и 640 Нм въртящ момент.
За да се възползвате максимално от тези характеристики, батерията трябва да се зарежда минимум веднъж вечер. Така ще можете да се радвате на електрическо задвижване в града и на спокойствие извън него, когато батерията се изтощи. Капацитетът на батерията е увеличен от 11,6 на 18,8 киловатчаса, благодарение на което ХС60 Т8 предлага пробег на ток до 78 км. XC60 Recharge ще зареди батерията от 0 до 100% за 3 часа с новото 2-фазово бордово зарядно устройство с мощност 6,4 kW.
Интериорът на Volvo винаги впечатлява. Изпълнението е Plus Bright, със светли цветове, които смятам, че трябва да са във всеки интериор на Volvo. Ако нямате малки деца, имате опцията Plus Dark. Интериорът е с изчистени линии, ергономия и комфорт. Качеството на изработката е изпипано до най-малкия детайл. Седалките са комфортни и с добра странична упора, като имат и шведския флаг, дребен, но приятен детайл.
Безопасността е крайъгълен камък за Volvo. XC60 е оборудван с целия наличен арсенал от системи за пасивна и активна безопасност, защото компанията обещава в нов модел на шведската марка да не загине човек. Това обещание е уникално и XC60 е натъпкан с иновации в индустрията на тема безопасност.
Volvo XC60 прави нещата различно спрямо конкурентите от BMW, Mercedes и Audi. Шведите залагат на комфортната возия, оставяйки агресията за германските си конкуренти. Въпреки това, най-мощното Volvo предлага сериозна динамика с ускорение до 100 км/ч за 4,9 секунди, което е впечатляващо за модела и марката.
Тестовият модел не бе оборудван с адаптивно окачване, но въпреки това XC60 се чувства много комфортно. Режимът Dynamic не ме привлече, но режимът Hybrid предоставя пълния капацитет от мощност. Шведите обещават изминаване на до 78 км само на ток в града (режим Pure), а дилърът уверява, че това е постижимо.
Средният разход е 8,2 л/100 км след 450 км пробег, като батерията бе изчерпана по време на снимките. Режимите Off Road и All Wheel Drive предлагат допълнителни възможности за движение извън пътя и фиксирано разпределение на въртящия момент 50:50 между двете оси.
Функцията за шофиране с един педал е новост, която изисква свикване, но е полезна. Целият този пакет струва 150 000 лв. без екстрите, което не е от най-скъпите автомобили по днешните стандарти.
Технически характеристики:
Volvo XC60 T8 Recharge
Размери:
Дължина: 4708 мм
Широчина: 1902 мм
Височина: 1651 мм
Междуосие: 2865 мм
Двигател:
Тип: редови, 4-цилиндров, турбо
Работен обем: 1969 куб. см
Макс. системна мощност: 455 к.с. при 5000-6500 об/мин
Макс. системен въртящ момент: 640 Нм при 2200-4800 об/мин
Динамика:
Макс. скорост: 180 км/ч
Ускорение 0-100 км/ч: 4,9 сек
Среден разход: 1,3 л/100 км
Вредни емисии СО2: 30 г/км
Макс. пробег на електричество: 78 км
Базова цена на модификацията: 150 000 лв. с ДДС