Volvo създаде имитация на Prowler, която е по-готина от оригинала
Volvo T6 Roadster Concept от 2005 г.
Двигател: Twin-Turbocharged 3.0-Liter V-6
Мощност: 300 конски сили
Трансмисия: Петстепенна автоматична
Задвижване: Задно предаване
Уникален Volvo концепт
Преди двадесет години, на SEMA Show през 2005 г., дебютира уникален Volvo концепт: T6 Roadster. Въпреки че беше представен на официалния щанд на производителя, компанията не участва в неговото създаване. Проектът е дело на бившия служител на Volvo Лейф Туфвесон, който започва работата по него през 1998 г., използвайки части от различни модели на Volvo и собствени ръчно изработени компоненти.
Сглобяване на T6 Roadster
Volvo предоставя на Туфвесон автомобил-донор за части, но той започва със създаването на рамката на T6 около двигателя и трансмисията — twin-turbocharged 2.9-литров редови шестцилиндров двигател от S80, и петстепенна Geartronic автоматична трансмисия, която задвижва задните колела. Туфвесон увеличава мощността от 268 конски сили до около 300.
Дизайн и вдъхновение
Туфвесон изработва по-голямата част от каросерията сам от алуминиеви панели с дебелина 0.6 инча, вземайки вдъхновение от различни модели на Volvo. Моделите P1800, PV444 и XC70 влияят на дизайна на задния капак, задните светлини и решетката, докато S60, C70 и S80 определят страничните линии.
Интериор и компоненти
Вътре Туфвесон използва още повече части от S80, като седалките, лоста на скоростите, педалите и инструментите, разположени в центъра на таблото. Той завършва автомобила със специален волан от S60, който вероятно не би преминал днешните стандарти за безопасност.
Суспензия и колела
Туфвесон изработва A-рамената за напълно независимото предно и задно окачване, което включва персонализирани карбонови листови пружини и съкратена кормилна рейка от S80. Автомобилът използва шпиндели от C70 за предната и от S80 за задната част, с по-ниски предни рамена и амортисьори Ohlins. Колата е оборудвана с 20- и 22-инчови колела, които скриват шестбутални предни спирачни апарати и 13.0-инчови предни дискове, както и спирачната система от S80.
Признание и награди
След впечатляващия проект, Volvo включва T6 Roadster на своя щанд на SEMA. През 2004 г. автомобилът печели наградата "Hot Rod of the Year" на Hot Rod Magazine. Туфвесон прекарва шест години в Koenigsegg, преди да се фокусира върху своята дизайнерска компания Caresto.