Volkswagen спасява дизеловите двигатели с ново поколение горива
Агрегатите ще могат да работят с възобновяеми горива с биокомпоненти
Volkswagen планира да намали въглеродния отпечатък на своя автопарк в Европа с 40% до 2030 г. Поради това компанията все повече се фокусира върху изцяло и частично електрическите автомобили. Като допълнителна алтернатива, компанията официално одобрява модели с последно поколение 4-цилиндрови дизелови двигатели да използват парафинови горива.
Тези новоразработени дизелови горива, съдържащи био-компоненти, позволяват значителни икономии на CO2 от 70-95% в сравнение с конвенционалния дизел. Наред със своите действия в областта на електрическата мобилност, Volkswagen доразвива съществуващата гама с двигатели с вътрешно горене. По този начин компанията отговаря на различни нужди на клиентите, като в същото време взема предвид различните в международен план предпочитания за задвижваща система и условия.
Всички модели на Volkswagen с 4-цилиндрови дизелови двигатели (TDI), доставени от края на юни 2021, са одобрени за работа с парафинови дизелови горива в съответствие с европейски стандарт EN 15940. Проф. Томас Гарбе, Ръководител Бензинови и дизелови горива във Volkswagen, обяснява: „Чрез използването на екологично чисти горива в одобрените модели на Volkswagen, ние даваме възможност на клиентите в цяла Европа да намалят значително своите CO2 емисии веднага щом горивото е налично на местно ниво. Например, използването на парафинови горива е разумна допълнителна опция, особено за компании със смесен автопарк, съставен от модели с електрическо и конвенционално задвижване.
Съществува широка гама от различни парафинови горива. Има горива, които се произвеждат от биологични остатъчни и отпадъчни материали като хидротретирано растително масло (HVO), например. Тези растителни масла се превръщат във въглеводород чрез реакция с водород и могат да се добавят към дизеловото гориво във всякакви количества. Те обаче могат да се използват и 100% като гориво.
Растителни масла като рапичното олио също могат да се използват за производството на хидротретирано растително масло, но максимална полза за околната среда се постига само чрез използване на биологични остатъчни и отпадъчни материали като използвано готварско олио, дървени стърготини и др. Биогорива като HVO вече се предлагат на някои пазари и е вероятно техният дял да нарасне до 20-30% на енергийния пазар за автомобилен транспорт в Европа през следващите десет години.
Цялата статия може да прочетете на следния линк: https://auto.offnews.bg