Volkswagen планира да прекрати модела ID.5 още през 2027 г.

Слаби продажби и пренасочване на ресурси поставят електрическия SUV пред ранно пенсиониране
Volkswagen Group отчита 47 % ръст на глобалните си електромобилни продажби през първото полугодие. Компанията доставя около 465 000 електрически автомобила и държи 11 % дял от пазара. Въпреки това, ID.5 е на път да изчезне от гамата. Според Autocar SUV-купето ще спре да се произвежда през 2027 г.
Слабо търсене води до решението. Продажбите в Китай остават под очакванията. Моделът не успява да привлече клиенти и в Европа, където купувачите предпочитат по-просторния ID.4. Липсата на издание за САЩ допълнително ограничава потенциала.
Иронично, ID.5 води вътрешната класация по продажби само защото данните се обединяват с тези на ID.4. Общият резултат е 84 900 броя до юни. ID.3 следва с 60 700 доставки. Audi Q4 e-tron и Q4 e-tron Sportback достигат 44 600 продажби.
Прекратяването на ID.5 повдига въпроси за сродния Ford Capri. Производството на модела вече е намалено.
„Бързо влошаващи се пазарни условия за електромобили“ — говорител на Ford пред Kölner Stadt-Anzeiger.
VW вече спира Passat седан и наскоро приключи производството на Arteon. Очаква се Touareg да излезе от гамата през 2026 г. Единственият кабриолет T-Roc ще бъде прекратен през 2027 г. Плановете за по-малък ID. Buzz също са отменени.
Въпреки съкращенията, VW подготвя два нови електрически автомобили. ID.2 ще дебютира догодина с цена около €25 000. През 2027 г. ще се появи €20 000 ID.1. Ще има и кросоувър вариант ID.2 X.
Преструктурирането цели да насочи ресурси към модели с по-висок пазарен потенциал. ID.5 става жертва на стратегията, въпреки общия ръст в електрическите продажби на групата.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
