Volkswagen обръща поглед към Китай за да оцелее в ерата на електрическите коли
Китай води, Европа догонва
На пазара на електрически автомобили, Китай вече е няколко години напред спрямо европейската индустрия. За да избегне кризата, немският гигант Volkswagen предприема стъпки да моделира производствения си процес по примера на китайските конкуренти.
Възприемане на китайският модел
Разработката на електрически автомобил обикновено отнема между три и пет години. Volkswagen обаче смята, че този срок вече е прекалено дълъг. Китайските гиганти като BYD и NIO успяват да съкратят този срок до 18-24 месеца. Това належи немската компания да увеличи темпото, за да навакса с конкуренцията. Сега Volkswagen цели да разработва нови модели за само 30 месеца. Амбициозен срок, но все пак по-дълъг от този на китайските производители.
Рискове и възможности
Бързото внедряване на нови модели не е без рискове. Например, първият модел ID.3 на Volkswagen показа, че ускорената разработка може да повлияе на качеството. Завършване проблеми и софтуерни бъгове накърняват репутацията на електрическите автомобили на компанията, налагайки скъпи актуализации.
„Опитът на първия модел ID.3 показа, че прекаленото бързане може да навреди на качеството.“
Вдъхновение от Китай
Китайските производители успяват да доминират благодарение на по-ниски разходи и гъвкава структура. Те предпочитат итеративен подход, съчетавайки напредничави дигитални тестове с драстично намалени физически тестове. Рено също следва този модел, откривайки клон в Китай. Всички европейски гиганти започват да се ориентират към този подход, за да оцелеят в новата ера на електромобилите.
Volkswagen също намалява физическите тестове с 40% в полза на бързи и евтини виртуални симулации, с цел да скъси времето за пускане на нови модели на пазара.