Volkswagen изправен пред сериозна глоба заради емисии
Скандалът „Дизелгейт“ не е последният проблем
Финансовите последствия от скандала "Дизелгейт" вече са зад VW Group, но автомобилният гигант продължава да среща затруднения с емисионните регулации. За 2025 г. Европейският съюз намалява целите за CO2 с около 15% в сравнение с 2021 г. За всеки грам над границата, производителите трябва да заплатят €95. Тази незначителна сума се прилага за всеки продаден автомобил и може бързо да нарасне.
Възможни мерки за избягване на глобите
Ролф Волер от Volkswagen заяви, че автомобилната група очаква глоба от около €1.5 милиарда за надвишаване на емисиите. Въпреки това, в сравнение с разходите по "Дизелгейт", които възлязоха на €31.3 милиарда до 2020 г., този разход е по-малък. За да избегнат глобата, Volkswagen и останалите членове на групата, като Skoda и Audi, трябва да увеличат продажбите на плъгин хибриди и електрически автомобили.
Компенсации чрез съюзи и кредити
Автомобилните производители също така обмислят възможности за съюзи с по-зелени марки за постигане на целите на ЕС. Toyota, Stellantis, Ford, Mazda и Subaru се съюзяват с Tesla, докато Mercedes сътрудничи с Volvo. Купуването на емисионни кредити ще струва скъпо, но евентуално ще бъде по-изгодно от глобите.
Какво предстои след 2030 г.
За периода 2030-2034 г., ЕС отново ще намали целите за емисии, преди да достигне до 0 г/км за 2035 г. и след това. Това означава, че автомобилите с двигатели с вътрешно горене ще бъдат забранени, освен ако не използват синтетични горива. Очаква се трудности за е-горивата да достигнат значителен пазарен дял само за десетилетие.