Водачите на Volvo с най-бързи реакции, на Kia и Mercedes – с най-бавни реакции
Проучване разкрива кои шофьори имат най-добри рефлекси на пътя
Проучване анализира поведението на 2000 шофьори, за да установи кои имат най-добри рефлекси на пътя. Резултатът: водачите на Volvo постигат най-бързо време за реакция, докато тези на Mercedes и Kia реагират най-бавно при опасност. Проучването, проведено от Scrap Car Comparison с помощта на виртуален тест за време за реакция, също така разкрива, че водачите на електромобили реагират по-бързо на опасностите на пътя в сравнение със своите колеги, управляващи МПС на ДВГ.
Volvo водачите са най-бдителни
Шофьорите на Volvo са се оказали най-бдителни зад волана със светкавично бързо време за реакция – средно 0,401 секунди. За сравнение, средното време за реакция на 18-годишен е приблизително 0,3 секунди, докато средното време за реакция на 70-годишен е по-близо до цяла секунда – 0,8 секунди. Проучването също така анализира поведението на шофьорите на база на реакция спрямо възрастта – като шофьорите на Mercedes-Benz реагират като най-възрастните, с уменията за реакция на 45-годишни (а тяхната действителна средна възраст е била 41 – т.е. с 4 години надолу).
Jaguar и други марки също се отличават
Шофьорите на Volvo заслужават аплодисменти и поради още една причина: техните реакции са средно като на 32-годишни, въпреки че средната им възраст в действителност е 45. Собствениците на Jaguar са втори по бързина със средно време за реакция от 0,409 секунди, което показва, че те също са склонни да запазват спокойствие под напрежение, когато са на пътя, и реагират бързо на опасности или необходимост да спрат внезапно. Други марки с особено бдителни водачи са японската двойка Suzuki и Mitsubishi, както и Porsche – синоним на високите скорости. На практика водачите на Mercedes са единствените, при които времето за реакция е било над 0,5 секунди (0,527). При тези на KIA то е било малко по-добро – 0,496 секунди.
Забавеното време за реакция може да бъде опасно
Забавеното време за реакция може да доведе до значително по-дълъг спирачен път. Проучването сред 2000 души включвало тест с време за реакция, който симулира аварийно спиране – като отчита времето за реакция в милисекунди от всеки респондент.