известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Победата на Тръмп поставя немските марки в „окото на бурята“

Екип MyVe
Екип MyVe
22:54 | 12.11.2024
Време за четене: 03:20 мин.
Победата на Тръмп поставя немските марки в „окото на бурята“

Избори и влияние върху автомобилната индустрия

Победата на Доналд Тръмп на президентските избори в САЩ може да има значителни последствия за европейските автомобилни производители. Специално за германските марки, които изнасят голям брой автомобилии в САЩ.

„Във всеки сценарий, за който можете да се сетите, германските автомобилни производители ще бъдат в центъра на бурята, ако вярвате на реториката на Тръмп“, коментира Джейкъб Киркегаард, старши сътрудник в Bruegel and Peterson Institute for International Economics.

Възможни митнически бариери

През първия си мандат Тръмп опита да наложи 25% мито върху колите, внасяни от Европа. С настоящите условия, републиканското мнозинство в Сената и Конгреса съставено от по-лоялни законодатели на Тръмп предлага по-малко прегради за прилагането на протекционистките му обещания, като 10% мито върху всички вносни стоки.

„Сега имаме изключително успешен политик, който беше избран с преобладаващо мнозинство от американската общественост и трябва да очакваме от него да направи това, което казва, че ще направи“, казва Киркегаард.

Германски износ и производство в САЩ

През 2023 г. около 400 000 автомобила са били изнесени от Германия за САЩ, което подчертава важността на американския пазар за германските износители.

Позиции на BMW и Mercedes

BMW разполага с значително производство в САЩ. Около две трети от обема на продажбите идват от завода в Спартанбърг, Южна Каролина.

„Ако новата администрация наложи допълнителни мита, този местен отпечатък ще ни постави в по-силна позиция в сравнение с някои от нашите европейски конкуренти“, каза говорител на BMW.

Mercedes-Benz също има важен завод в Алабама, с 11 300 служители в страната. Има потенциал за разширение на производството на германските производители в САЩ.

Производство в Мексико

Производството в Мексико може да се окаже проблематично заради предишната стратегия на Тръмп. Volkswagen, BMW и Audi имат големи производствени обекти в Мексико.

„Като се има предвид, че единственото нещо, което го интересува, са работните места, Тръмп всъщност може да е по-отворен към китайски инвестиции в заводи [в САЩ]“, каза анализаторът на Gartner Педро Пачеко.

Бъдеще на електромобилите и влияние на Мъск

Ефектът на Тръмп върху субсидиите за електромобили е несигурен. Въпреки критиките към тези субсидии, връзките с Илон Мъск може да смекчат натиска върху електромобилите.

„Европейските производители на автомобили трябва да се съсредоточат върху основите, а именно силата на продукта“, коментира Пачеко от Gartner.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: