Турбинният двигател Wild Tomahawk може драстично да намали използването на гориво и емисиите
Дори сега, когато електрификацията изглежда е готова да сложи край на дългосрочната перспектива на двигателя с вътрешно горене като предпочитан мотиватор на транспорта, предприемчивите майстори продължават да предлагат нови рифове на вековната концепция за смучене-смукане-пукане-удар. Най-скорошното ми представяне на странен двигател, ротационният двигател Astron Aerospace Omega, се появи в началото на 2020 г. Сега изобретателят Реджи Хъф предлага друг риф на ротационната концепция: двигателят Tomahawk TX Trick-Cycle Turbine. Както при Omega, той е оптимизиран за космическа употреба в настройка с канален вентилатор, но се предвиждат и автомобилни приложения.
Ротационен или турбинен?
Ако се взирате в схемите на този двигател, първоначално ще ви заболи главата. Прилича повече на риф на часовников механизъм turbinado, отколкото на двигател, и със сигурност не прилича нито на Wankel въртяща се , нито на реактивна турбина. Но както при Astron Omega, горенето на турбинния двигател Tomahawk TX Trick-Cycle кара пръстените да се въртят, така че технически той е ротационен. В този случай са включени осем различни пръстена, три заплетени с централен пръстен отпред, със съответстващ комплект в задната част на двигателя. Обещава гладкост на турбината, защото няма възвратно-постъпателна или елипсовидна маса, която да причинява вибрации.
Как работи?
И предният, и задният централен пръстен съдържат три горивни камери. Всеки от...
Последвайте ни за още актуални новини в Google News
Прочетете цялата статия на следния линк: https://autozona.bg