Триколесен автомобил с новаторско задвижване
Колата 'Dragonfly Three Wheeler' предлага ново ниво на стабилност и сцепление
Триколесните автомобили са уникален клас возила, но 'Dragonfly Three Wheeler' се откроява дори сред тях. Той е с ново оформление на задвижването, за което се твърди, че подобрява стабилността и сцеплението. В момента е на етап функционален прототип и е разработен от екип, ръководен от американския машинен инженер Грег Кунш. Преди това, той е работил в Northrop Grumman и Huntington Ingalls Industries, допринасяйки за проектирането на самолетоносачи и ядрени подводници.
Както се вижда от снимките, триколесният автомобил със стоманена каросерия и попова лъжица конфигурация има две колела отпред и едно отзад. Този дизайн поставя двамата пътници един до друг между предните колела, като по този начин намалява центъра на тежестта и максимизира стабилността при бързо завиване.
Прототипът има мощност от 200 к.с.
Повечето триколесни автомобили от типа попова лъжица са със задно задвижване, но Dragonfly твърди, че е първото в света със средно/задно разположен двигател и предно задвижване. Според Грег Кунш, предаването на мощност към двете предни колела осигурява двойно сцепление, което е необходимо за мощните превозни средства. Настоящият модел на Dragonfly разполага с 200 к.с., 2,4-литров DOHC газов двигател. Разпределението на теглото е постигнато, като двигателят е поставен към, но не напълно в задния край, което подобрява управлението.
Уникални характеристики на автомобила
Грег добавя, че повечето триколесни превозни средства са със задно задвижване, тъй като това ги прави по-лесни за проектиране и производство. Dragonfly разполага с ръчна 5-степенна скоростна кутия, електрически повдигнат преден сенник, подвижен покрив, 8-точкови ролбари, серво управление и самонивелираща се на височина регулируема система за въздушно окачване. Дизайнът с остри линии е обусловен от нуждата за минимизиране на разходите по време на прототипния етап.
Планирани електрически модели
Кунш също така планира електрически вариант на модела и потенциално създаване на цяла серия електромобили. Въпреки това, няма да използва двигатели на главината поради два основни проблема: тежест на подвижните части и недостатъчно доказана употреба в мащаб. Грег Кунш няма да продава директно на потребителите, но се надява да лицензира технологията си на други производители.