известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Еволюцията на Formula 1: по-широки, по-дълги и по-тежки коли през последните 20 години

Екип MyVe
Екип MyVe
23:05 | 04.08.2024
Време за четене: 03:17 мин.
Еволюцията на Formula 1: по-широки, по-дълги и по-тежки коли през последните 20 години

Разлики между RB1 и RB20: Еволюция на болидите на Red Bull Racing

Увеличаването на размерите и теглото на болидите във Формула 1 може да изглежда контрапродуктивно, но именно това се случи през последните две десетилетия. Red Bull Racing наскоро представи своя първи болид – RB1 от сезон 2005, за сравнение с актуалния RB20 на мократа писта Силвърстоун.

Сравнение на болидите

Дейвид Култард, който се състезаваше с RB1 през дебютния сезон на Red Bull, отново се качи в колата, докато настоящият шампион Макс Верстапен, който беше осемгодишен при дебюта на RB1, управляваше RB20. Формула 1 претърпя няколко промени в правилата откакто Red Bull навлезе в спорта с покупката на отбора Jaguar от Ford.

Физически различия

Новият болид от 2024 г. е с над 3.2 фута по-дълъг от този от 2005 г., приблизително един фут по-широк и около 440 паунда по-тежък. Допълнителното тегло се дължи отчасти на текущия хибриден силов агрегат, чиято първа версия беше въведена през 2014 г.

Еволюция на двигателите

През 2005 г. болидите използваха по-прости, атмосференни 3.0-литрови V-10 двигатели без електрификация. Тези двигатели, известни със своя невероятен звук, бяха заменени от 2.4-литрови V-8 двигатели през 2006 г., с добавяне на системи за възстановяване на кинетична енергия (KERS) преди въвеждането на пълните хибридни силови агрегати.

Аеродинамични промени

Значителна промяна в правилата за сезон 2017 наложи по-дълги и по-широки болиди с много по-широки гуми. Тези промени бяха насочени към увеличаване на аеродинамичното притискане, което доведе до по-бързи обиколки. Аеродинамиката беше значително опростена с последната промяна в дизайна на болидите за сезон 2022, която се фокусира повече върху притискането, генерирано от пода, отколкото върху аеродинамични придатъци на горната част на колата.

Бъдещи промени

Следващата голяма промяна в правилата е планирана за 2026 г. и се фокусира върху силовите агрегати. Текущият турбокомпресорен 1.6-литров V-6 двигател ще остане, но новият силов агрегат ще бъде по-прост благодарение на елиминирането на MGU-H, електрическия мотор-генератор, който възстановява енергия от изгорелите газове чрез турбокомпресора. MGU-K, който възстановява енергия чрез регенеративно спиране, ще остане и ще допринесе с повече електрическа мощност. Формула 1 очаква пикова системна мощност над 1000 к.с., но с по-нисък разход на гориво в сравнение с текущите болиди.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: