известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Три кросоувъра на старо, с които трябва да се внимава

Три кросоувъра на старо, с които трябва да се внимава

Има автомобилни марки, които се радват на добра репутация сред шофьорите. Техните превозни средства често са сред лидерите по надеждност, но въпреки това в гамата им има модели, които не отговарят на очакванията на купувачите на вторичния пазар. Какви автомобили са тези, които въпреки спечеления имидж, след 100 000 Ком пробег могат да съсипят собствениците със сериозни разходи за ремонт.

Изданието AutoMail посочи три такива автомобила, които са от много популярен през последните години сегмент. Тези кросоувъри са на популярни производители, като два от тях се позиционират в премиум-сегмента. И от тях се очаква високо качество и надеждност. Въпреки това, тези три модела могат да изненадат доста неприятно бъдещия си собственик

Три кросоувъра на старо, с които трябва да се внимава:

Mercedes-Benz GLK

Моделът Mercedes-Benz GLK беше първият компактен кросоувър в гамата на германския производител. Автомобилът се произвеждаше в Бремен и за 7 години – от 2008 до 2015 г., около 540 000 бройки от него са слезли от поточната линия. Кросоувърът GLK е построен на базата на сравнително успешния клас C (S204), поради което се очакваше да бъде достатъчно надежден. Проблемите обаче преследваха този кросоувър от първите години на експлоатация.

На пазара на коли втора ръка има много предложения с 2,0-литрови бензинови мотори с 4 цилиндъра, както и с V-образни 6-цилиндрови агрегати с обем 3,0 литра и 3,5 литра. Те са оборудвани със задвижване на всички колела и 7-степенна автоматична скоростна кутия. Тези двигатели имаха много проблеми, основният от които се отнасяше до веригата за синхронизация. С течение на времето тя се разтяга, а това веди до приплъзване на зъбното колело на разпределителния вал и повреда на клапаните.

Друг проблем е свързан с конструкцията на цилиндровия блок на V6 бензинови двигатели от семейството M272. Вместо пресовани втулки, в цилиндровия блок се използва твърдо и топлоустойчиво, но много крехко покритие. В резултат на това с малки детонации и удари на буталните прегради върху стените на цилиндъра се появяват стружки и надрасквания. И тъй като тези двигатели не са предназначени за ремонт, трябва да се смени целия цилиндров блок.

Проблемът с надраскването е свързан и с факта, че при разклащане по лоши пътища и при проблеми с нискокачествено гориво активната маса на конвертора се разпада в катализатора. Освен това, има оплаквания за 7-степенната автоматична скоростна кутия, която е склонна към прегряване и може да излезе от строя при пробег 150 000 км.

Volvo XC60

Първото поколение на компактния шведски кросоувър Volvo XC60 има...

Прочетете цялата статия на следния линк:   https://avto-moto.bg