Toyota признава: недостатъчно управленско участие в сертификационния процес
Toyota предприема мерки за подобряване на сертификационния процес
През миналата година Toyota срещна проблеми с Министерството на земята, инфраструктурата, транспорта и туризма на Япония (MLIT) заради нередности в процеса на сертификация на превозни средства. Някои от процедурите на Toyota за сертифициране на нови автомобили не съответстваха на официалните изисквания на Япония. Това стана ясно през 2023 г., когато някои модели на Daihatsu бяха модифицирани за по-добри тестови резултати.
Нови мерки и отговорности
Сега Toyota е представила обширен доклад за това как планира да подобри ситуацията. Главният технологичен директор и глобалният директор по качеството ще споделят отговорностите за поддържане на процеса на правилен път. Технологичният директор ще взема решенията по време на разработката на превозни средства, докато директорът по качеството ще има последната дума при сертификацията.
Подобрение на комуникацията и контрол
Комуникационните линии ще бъдат отворени на всички нива, за да се осигури по-добро разбиране на необходимите действия. Като втора линия на защита, юридическият надзорник ще одитира процесите и ще докладва на главния директор по риска. Планът включва нови правила, методи и допълнителна отчетност в целия сертификационен процес.
Признание на грешки и ангажимент за подобрение
В свое изявление Toyota признава провалите на управлението на множество нива и обещава да се подобри. Със съветите на MLIT, компанията осъзнава, че управлението не е било достатъчно ангажирано в сертификационните операции и че има много области за подобрение в основата на тези операции, като системата за управление на данни и установяването на по-ясни правила и процедури.
Нередностите започнаха с Daihatsu—марка в групата Toyota—и се разпространиха до популярни модели в Япония като Yaris Cross, Corolla Axio и Corolla Fielder. Производството беше спряно по-рано тази година, но се очаква да се върне към нормалното през септември.