Toyota Land Cruiser J70 с обновена механична трансмисия и пет предавки
Завръщането на механичната трансмисия
Изненадващо Toyota обяви завръщането на механичната трансмисия в емблематичната серия Land Cruiser 70. Този класически офроудър, който дебютира през 1984 г., е известен със своята здрава издръжливост и неподвластен на времето дизайн.
Двигатели и трансмисия
Макар че V8 двигателят беше пенсиониран по-рано тази година поради по-строгите разпоредби за вредните емисии, Land Cruiser 70 продължава да бъде продаван, макар и с по-малък 2,8-литров четирицилиндров дизелов двигател. Този двигател, съчетан с петстепенна механична трансмисия, предлага носталгично усещане при шофиране, което напомня за една отминала епоха.
Характеристики на трансмисията
Вариантът с механична трансмисия може да се похвали с уникални предавателни числа, оптимизирани за офроуд характеристики и горивна ефективност. По-късите първа, втора и трета предавка осигуряват приток въртящ момент и ускорение в ниските обороти, а по-високата пета предавка спомага за намаляване на оборотите на двигателя и разхода на гориво по магистралите.
Предизвикателства и компромиси
Макар че механичната трансмисия добавя ниво на ангажираност на водача, тя има своята цена. Добавянето на ръчната скоростна кутия наложи премахването на някои елементи в интериора и на системата за управление на асистента за спускане. За много ентусиасти обаче компромисът си заслужава.
Автомобилна история и богатство
Продължаващото производство на Land Cruiser 70 е доказателство за неговата непреходна привлекателност и за ангажимента на Toyota да осигурява надеждни и способни автомобили с висока проходимост. Като един от най-старите автомобили, които все още се произвеждат, наред с Lada Niva, Land Cruiser 70 остава символ на автомобилната история и свидетелство за инженерните умения на Toyota.