Toyota и Honda залагат на водородното бъдеще за камионите
Японските автомобилни производители залагат на камиони задвижвани с водород, които обаче се налагат бавно, въпреки големите очаквания в страната, че технологията ще помогне за декарбонизацията.
Тежък камион с дължина 12 метра и изрисуван с буквите „H2“ отстрани на 22 декември започна тестови драйви по пътищата на Токио. Съвместно разработен от Honda Motor и Isuzu Motors, камионът се захранва от горивни клетки, които комбинират водород с кислород във въздуха, за да произвеждат електричество за въртене на колелата. Камионът носи 56 килограма водород и може да измине 800 километра с едно зареждане. Автопроизводителите ще отнеме до септември, за да определят практичността на камиона – колко добре се справя с товара, колко лесно или трудно е зареждането с гориво. Целта е да започне да се продава през 2027 г.
Правителството има друга цел – до 2030 г. да разполага с общо 5000 тежки камиона с горивни клетки. Honda и Isuzu всъщност бяха победени с няколко месеца. През май съвместно разработеният камион с горивни клетки от Toyota Motor и нейното дъщерно дружество Hino стана първото такова експериментално превозно средство, което започна демонстрация.
Технологията за водородни горивни клетки е обещаваща за декарбонизацията на...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://autozona.bg