NHTSA търси обществено мнение за мащабното изтегляне на въздушни възглавници
Националната администрация по безопасност на движението по пътищата потвърждава опасността от над 50 милиона въздушни възглавници
Националната администрация по безопасност на движението по пътищата (NHTSA) потвърди, че над 50 милиона въздушни възглавници са опасни и трябва да бъдат изтеглени. Засегнатите въздушни възглавници, произведени от ARC Automotive Inc. и по лиценз на друг производител, са намерени в приблизително 49 милиона превозни средства от 13 производители, включително BMW, Ford, General Motors и Toyota.
Опасност от експлозия и шрапнели
Тези въздушни възглавници могат потенциално да експлодират и да изхвърлят шрапнели в кабината. NHTSA съобщава, че въздушните възглавници са свързани с поне седем наранявания и две смъртни случаи в САЩ и Канада от 2009 г. насам. Седем въздушни възглавници са се скъсали в превозни средства, показвайки признаци на недостатъчни заварки или прекомерно налягане.
Проблеми при тестовете и извън САЩ
Допълнително, 23 въздушни възглавници са се провалили по време на тестове, показвайки подобни начини на повреда. Агенцията също така отбелязва, че четири въздушни възглавници са се скъсали извън САЩ, водещи до поне една смърт.
Дефект в производството и потенциални правни действия
Проблемът произтича от производствен дефект, при който заваръчните отпадъци могат да блокират вентилационните отвори в канистъра, причинявайки прекомерно налягане и възможност за експлозия на канистъра. Въпреки противопоставянето на някои автомобилни производители, които твърдят, че няма системен дефект, NHTSA настоява, че въздушните възглавници представляват неразумен риск.
Предишни изтегляния и текущи действия
Автомобилните производители вече са провели по-малки изтегляния, включително значително такова от General Motors, който изтегли над 1 милион превозни средства. Разследването на NHTSA показва, че проблемът обхваща множество производствени периоди и места. ARC Automotive не е изпълнила искането на NHTSA за пълно изтегляне, което може да доведе до правни действия.
Събиране на обществени коментари и финално решение
Обществени коментари по въпроса ще се събират в рамките на 30 дни, след което NHTSA ще реши дали да издаде задължително изтегляне. Законът за безопасност на моторните превозни средства изисква отстраняване на такива дефекти, за да се предотвратят сериозни наранявания или смъртни случаи.