Toyota, Coca-Cola и Air Liquide стартират иновативна тестова програма за тежкотоварни камиони с водородни горивни клетки
Toyota стартира пилотна програма за водородни камиони с Coca-Cola и Air Liquide
В сътрудничество с Coca-Cola и Air Liquide, Toyota предприема пилотна програма за нов камион за превоз на дълги разстояния с водородна горивна клетка и нулеви емисии от ауспуха. Този проект има за цел да покаже ефективността и жизнеспособността на технологията за горивни клетки в тежкотоварния транспорт.
Пилотна програма за водородни камиони
Toyota започна да тества нов водороден камион заедно с Coca-Cola като част от доставките на компанията за напитки. Камионът използва модули с горивни клетки на Toyota, които комбинират водород (H2) и кислород (O2) във вода, генерирайки електричество. Единствената емисия от ауспуха е вода, а бързото зареждане с гориво гарантира висока степен на използване.
Подкрепа от Air Liquide
Компанията Air Liquide, лидер в производството и разпространението на нисковъглероден и възобновяем водород, доставя водород от възобновяем произход за този проект. Това сътрудничество подчертава значението на едновременното развитие на превозни средства и инфраструктура за насърчаване на по-устойчиво общество.
Декарбонизация на тежкотоварния транспорт
Чрез тези проекти за водородни камиони Toyota възнамерява да подкрепи декарбонизацията на тежкотоварния автомобилен транспорт, който представлява една четвърт от европейския товарен транспорт на базата на изминатите тон-километри. Моделите на използване на товарни автомобили и необходимостта от големи количества водород за техните нужди ги позиционират като ключови участници в разработването на устойчиви водородни инфраструктури.
Целта на Toyota
Това поредно сътрудничество илюстрира целта на Toyota да подкрепя и допринася за установяването на въглеродно неутрални общества, доколкото е възможно, в Европа и извън нея. За повече информация посетете www.toyota-europe.com.
Ерик Десбоне, вицепрезидент „Париж 2024 Операции и устойчивост“, Coca-Cola, отбелязва: „Имаме удоволствието да си партнираме с Toyota и Air Liquide, за да тестваме водородни решения за нашите логистични операции на дълги разстояния. Искаме да научим колкото се може повече от тези тестове, докато продължаваме да работим за намаляване на нашия въглероден отпечатък.“
Ервин Пенфорнис, вицепрезидент на Световното бизнес направление Hydrogen Energy на Air Liquide, допълва: „Air Liquide споделя същата амбиция като Coca-Cola и Toyota: прилагане на конкретни решения за справяне с предизвикателството на изменението на климата. Този проект ще демонстрира значението на водорода за тежкотоварната мобилност.“
Тиебо Паке, вицепрезидент развойна дейност R&D, Toyota Motor Europe, коментира: „За да помогнем за ускоряване на разширяването на внедряването на водородната технология в нашето общество, ние разширяваме използването на нашия модул за горивни клетки на Toyota отвъд леките автомобили, в камиони, автобуси, минибуси, влакове, лодки, крайбрежни и плавателни съдове за къси разстояния, стационарни генератори и др.“