Тези две китайски марки се обединяват, за да създадат нов шампион в електрическите автомобили

Обединението на Changan и Dongfeng създава нов гигант
Когато две от най-големите държавни автомобилни компании в Китай си сътрудничат, това води до създаването на нов гигант. Changan и Dongfeng обединяват усилията си, стремейки се да наваксат изоставането си в електрическите превозни средства спрямо по-гъвкавите и иновативни частни производители.
Стремеж за концентрация
От години китайското правителство жадува за концентрация в автомобилната индустрия, което би позволило намаляване на броя на участниците и създаване на глобални лидери. Въпреки това, дори в рамките на държавните компании, понятието за партньорство остава предизвикателство. Анонсът за сближаване между Changan и Dongfeng е значимо събитие за китайския автомобилен сектор.
Статистика и възможности
Тези компании, контролирани от Пекин, формират група, сходна по обем на производството с BYD, с 4,5 милиона автомобила през 2024 г. Данните включват и обемите на съвместните предприятия с чуждестранни производители като Ford, Mazda, Honda и Nissan. Очаква се намаление на тези обеми, но те все още допринасят значително за производството.
Форми на сътрудничество
Засега формата на сближаване е неясна: по-тясно сътрудничество или пълно сливане? Възможно е и участието на трета страна, като FAW, също да се включи. Целта на китайското правителство е да оптимизира иновациите и технологиите на своите производители, за да се справят с динамиката на компании като BYD, Geely, Nio, Xpeng, Xiaomi и Huawei.
Двете компании имат планове за Европа. Dongfeng вече предлага моделите Voyah, Nammi, M-Hero, а Changan подготвя навлизането на Deepal и Avatr в европейските пазари.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
