Шефът на Rivian: опасността от китайските електромобили идва от технологиите, а не от цената

Китайските марки вече не са обект на присмех
Китайските производители изминаха дълъг път за кратко време. Допреди няколко години те бяха повод за шеги в индустрията. Днес европейски и северноамерикански регулатори въвеждат мита, за да защитят местните компании. Цената на китайските модели остава основен аргумент на пазара.
Ценовото предимство ще се стопи
RJ Scaringe смята, че фокусът върху ниската цена е погрешен. Според него митата и местното производство ще свият разликата. Така ценовото предимство ще бъде само временен фактор. Производството извън Китай има по-високи разходи, което ще заличи част от днешната разлика.
„Техните автомобили са по-добри.“ — RJ Scaringe.
Scaringe изрежда няколко области, в които китайските коли водят. Това са мултимедийни системи, асистенти за водача и електронна архитектура. Батериите и скоростта на зареждане също са в полза на азиатските марки. Технологичното превъзходство може да се окаже решаващо за глобалния пазар.
Мнението на Scaringe се споделя и от ръководителя на Ford. Jim Farley трудно се разделя с тестовия седан Xiaomi SU7, предоставен от екипа му. Реакцията му потвърждава технологичния напредък на китайците. Подобреният софтуер и бързото зареждане впечатляват дори опитните лидери на индустрията.
Какво следва за американските и европейските марки
Засега митата дават време на западните компании. То трябва да се използва за наваксване в софтуер, батерии и зарядна инфраструктура. Без подобна реакция китайските технологии могат да се превърнат в основно конкурентно предимство. Това предупреждение идва директно от лидерите на две големи американски компании.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
