известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Тест драйв на Maserati Grecale Folgore: Електрическата светкавица на пътя

Екип MyVe
Екип MyVe
18:53 | 05.07.2024
Време за четене: 05:25 мин.
Тест драйв на Maserati Grecale Folgore: Електрическата светкавица на пътя

Ако има емблематично парче, което да описва това, което е AC/DC, то това без съмнение е "Thunderstruck". Браян Джонсън и Ангъс Янг са във вихъра си, на сцената и извън нея, защото пеят за случайни момичета, които са нарушили всички правила и са "отнесли главите им".

Но гръмотевицата винаги се предхожда от светкавица, което е и буквалният смисъл на италианската дума "folgore". Макар тя вече да не се съпровожда от гръмотевичния звук на V8 (стандартното Grecale е с V6, има дори 4-цилиндрова версия), първият електрически SUV на Maserati мята светкавици през тризъбеца отпред, както Посейдон прави това, за да разбие огромна скала и да убие Еант, когато богът на моретата застава на страната на ахейците по време на Троянската война.

Maserati нарушава правилата на играта, които досега бяха само с мирис на бензин (с едно-две малки изключения). Grecale Folgore е първият електрически SUV на марката, която от 2025 г. трябва да има електрическа версия на всеки свой модел, за да стане изцяло електрическа марка преди края на десетилетието.

Нещо повече, той изпревари с няколко месеца появата на новия Macan, което също може да се причисли към успехите, макар че сега ще трябва да се справя със сериозната конкуренция на модела на Porsche, забавил се заради новата си платформа, докато Grecale Folgore стъпва на версия на архитектурата Giorgio на Alfa Romeo. Тя не е предназначена специално за електромобили, но от Maserati твърдят, че е толкова гъвкава, че е било много лесно да направят Folgore. Същият трябва да подкрепи "златната кокошка" за още повече продажби, какъвто е Grecale.

На пръв поглед нужното за това е налично. Поглеждаш огромния тризъбец отпред и те побиват тръпки. В тази част се крият и основните разлики с конвенционалния Grecale, което е и разбираемо заради нуждата/или не от охлаждане на скрития под пластмасов капак преден електромотор с мощност 205 kW (такъв е монтиран и на задната ос).

Интериорът на Grecale Folgore е на нивото, което се очаква от марка като Maserati. Луксът и аранжировката на всички контролни уреди са впечатляващи, въпреки че бутоните за смяна на режимите на трансмисията върху 12,3-инчовия централен сензорен екран могат да бъдат объркващи (при стандартния модел си има скоростен лост).

Grecale Folgore предлага режими GT, Sport, Off-Road и Max Range. Последният се активира, когато зарядът на батерията спадне под 16%. Той лимитира максималната скорост до 130 км/ч, реакцията на педала на газта и функционирането на системата HVAC, за да стигнете до място за зареждане.

Междуосието на модела е 2,9 метра, което означава, че мястото в интериора е предостатъчно. Предните спортни седалки с масивна странична упора не отнемат от мястото в областта на краката на втория ред. Обемът на багажника е 535 литра, което е повече от достатъчно за всичко необходимо.

Моделът разполага с хронометър за измерване при "дърпане", но с четирима човека на борда, това упражнение не е впечатляващо. Воланът е много твърд и информативен, лекото поднасяне на задната ос по прашния път на Боровец веднага бе коригирано от системите, въпреки високото тегло, което прави модела инертен в завои. Моделът дава възможност да включите изкуствен звук, но аз това не го разбирам в електромобил, затова заложих на естествените звуци. Ако клиентът иска V6, винаги може да към банкомата, какъвто е Grecale, най-продаваният модел на Maserati.

Folgore ще има своята публика, защото вкарва нова технология и ново изживяване на борда, но това ще дойде на сериозна цена. Както е казал народният мъдрец - всеки сам си преценя.

Технически характеристики:

Maserati Grecale Folgore

Размери:

Дължина, мм: 4865

Широчина, мм: 1948

Височина, мм: 1651

Междуосие, мм: 2860

Собствено тегло, кг: 2480

Задвижване:

Тип: два PSM електромотора

Капацитет на батерията (нето), kWh: 96

Макс. системна мощност, к.с.: 550

Макс. въртящ момент, Нм: 820

Динамика:

Макс. скорост, км/ч: 220

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 4,1

Среден разход, kWh/100 км: 22,6 – 20,6

Пробег, км (WLTP): 500

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: n/a

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: