известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Тест драйв на Cupra Terramar 1.5 eTSI

Екип MyVe
Екип MyVe
21:00 | 30.08.2025
Време за четене: 03:05 мин.
Тест драйв на Cupra Terramar 1.5 eTSI

Достатъчна ли е мощността от 150 к.с. за спортния дух на марката?

Cupra Terramar вече е позната със спортен имидж, но повечето клиенти избират по-достъпни двигатели. Тук разглеждаме най-скромната версия – 1.5 eTSI със 150 к.с. и 48-волтова mild hybrid система. Моделът обещава разумен разход.

Размери и багажник

Каросерията е дълга 4,52 м, широка 1,86 м и висока 1,58 м. Междуосното разстояние достига 2,68 м. Обемът на багажника варира между 540 и 642 л благодарение на плъзгаща се втора редица (15 см ход). Плъгин хибридите губят място заради батерията и предлагат 400–490 л.

Гама двигатели

Бензинови и mild hybrid

  • 1.5 eTSI – 150 к.с., 7-степенна DSG, система Eco.
  • 2.0 TSI – 204 к.с. или 265 к.с. (VZ), и двете с 4Drive.

Плъгин хибриди

Комбинират 1.5-литров бензинов мотор (150 или 177 к.с.) и електромотор със 115 к.с. Батерията е 19,7 kWh. Електрическият пробег е до 123 км.

Турбо моторът развива максимум 150 к.с. при 5 000–6 000 об./мин и 250 Нм от 1 500 до 3 500 об./мин. Ускорението 0–100 км/ч трае 9,3 секунди, а максималната скорост е 205 км./ч. Заводският разход е 6,1–6,6 л/100 км; в реалния тест измерихме около 7,3 л/100 км.

В градския трафик двигателят е пъргав. Леката електрическа помощ тушира турбо-забавянето. На магистрала моделът поддържа спокойно темпо. Липсата на мощност се усеща при пълно натоварване и стръмни изкачвания, но превключването с перата на волана помага.

Шаси и комфорт

Terramar впечатлява с балансиранo окачване. Отпред е McPherson, отзад – многовалентен мост. Тестваната кола имаше адаптивни амортисьори DCC и 19-цолови джанти. SUV-ът стои стабилно в серия от завои, но не жертва комфорта на дълги отсечки. DSG работи гладко при движение, макар че при паркиране по наклон се желае повече плавност.

Цени и конкуренти

Базовата версия 1.5 eTSI започва от 39 190 €. Двулитровите варианти стартират от 47 180 € (204 к.с.) и 54 100 € (265 к.с.). Плъгин хибридите струват 47 320 € (204 к.с.) и 54 770 € (272 к.с.). Благодарение на автономията им те могат да получат до 7 000 € по програмата Plan Moves.

Версията с 150 к.с. покрива нуждите на градско и междуградско шофиране, като предлага разумен разход. Ако обаче често пътувате натоварени или търсите спортно ускорение, по-силните варианти или плъгин хибридите ще паснат по-добре.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: