Tesla ще плати за критични проблеми със сигурността и поверителността
Действията на Лукаш Крупски
Лукаш Крупски, бивш техник на Тесла в Норвегия, беше оправдан от съда заради разкритията му относно компанията. Информацията, която той предостави, разкри множество проблеми с Автопилота и несъответствия в защитата на данни. Крупски поиска компенсация от 250 000 евро за преживяното.
Реакция на компанията
Шест дни след като данните станаха публични, Тесла предприе агресивни действия. Норвежките власти, под ръководството на компанията, нахлуха в апартамента на Крупски, изземвайки неговите компютри и други устройства. Тесла го обяви за "недоволен бивш служител".
Съдебно решение и значение
„Тесла ми направи живота ад, след като издигнах въпросите относно безопасността," казва Крупски. „Това решение е важно за прозрачността.“
Норвежки съд потвърди неговите права и постанови плащане на над 10 000 евро обезщетение и покриване на съдебни разходи на стойност 170 000 евро.
История на Крупски в тесла
Преди инцидента, Крупски беше признат от Илън Мъск за спасяването на кола от пожар. След това, компанията го уволни през 2022 г. за предполагаема неправилна работна дисциплина и неуместно поведение.
Заключения: Правото на разкрито лице е защитено, а Тесла получи обществено порицание за действията си спрямо служителите. Това събитие подчертава значението на личната честност и борбата за прозрачност в индустрията.