Чешкият хиперавтомобил Praga Bohema пристигна при първите си собственици
Историческо събитие за чешката компания Praga
Чешката компания Praga направи важна крачка, като достави първия си хиперавтомобил, наречен Bohema. Автомобилът е с средноразположен двигател, изграден с въглеродни влакна и оборудван с модифициран двигател Nissan GT-R. Цената на този впечатляващ автомобил започва от 1,43 милиона евро и само 89 екземпляра ще бъдат произведени. Този автомобил се таксува като състезателен на пътя и с право го заслужава.
Инженерните достижения на Praga
Praga е известна със своите състезателни автомобили и в миналото е създала пътната кола R1R. Само един прототип на R1R беше произведен, но след този проект фирмата прекара седем години в разработка на още по-екстремен автомобил. Новият модел Bohema вече е доставен на първия собственик в Холандия, като производството е ограничено до 89 броя, за да отбележи 89-тата годишнина от историческата победа на 1000-километровото състезание от 1933 г.
Технически характеристики и производителност
През последните две години Praga добави поддръжки на модела Bohema, включително увеличаване на мощността до 700 к.с. Двигателят е 3,8-литров V-6 с два турбокомпресора, настроен специално за целта. Допълнителна характеристика е титаниевата изпускателна система. Двигателят е монтиран зад кабината и е снабден с трансмисия Hewland, а задвижването е само към задните колела. Съчетано с леко тегло от около 1020 кг, автомобилът надминава повечето суперавтомобили по отношение на мощността спрямо теглото.
Аеродинамика и управление
Аеродинамиката играе важна роля за Bohema, като автомобилът е преминал през обширни тестове в тунел на отбор от Формула 1. Постигнат е аеропакет, който обеснява около 1000 кг притискаща сила при 250 км/ч. Това дава на Bohema възможност за ускорение до 2 g в завоите. Ускоряването от 0 до 100 км/ч се случва за 2,3 секунди, а максималната скорост достига до 320 км/ч.
Bohema може да постигне времена за обиколка, сравними със състезателни автомобили GT3 на пътни гуми, но и с възможност за управление по обикновени пътища. Сред практичните функции са персонализирани части за багаж, както и иновативна система за окачване, която включва регулируеми амортисьори за максимално удобство. Колелата са 18 инча отпред и 19 инча отзад, вътре с шестбутални апарати.