Tesla губи лидерството си на германския EV пазар
Проблеми в автомобилната индустрия
Германската автомобилна индустрия се сблъсква с трудности заради стачки, вътрешни напрежения във Volkswagen Group и мерки за намаляване на разходите в Mercedes, Ford и BMW. Променящата се пазарна динамика е също сериозно предизвикателство за всички марки.
Спад на продажбите на електромобили
Въпреки че пазарът на нови автомобили запази стабилност през ноември с 244 544 продажби, секторът на електромобилите бе силно засегнат. Продажбите спаднаха с 22% в сравнение с предходната година. Общо 35 167 нови електрически коли бяха регистрирани през месеца, представлявайки 14,4% от всички нови регистрации.
„Тази година е белязана от край на правителствените субсидии за електромобили.“ — отбелязва министър Фолкер Висинг.
Ръст при хибридите
За разлика от ситуацията при електромобилите, пазарът на хибриди претърпя ръст. През ноември бяха продадени 94 554 хибридни превозни средства, което е увеличение от 20,3% спрямо същия месец от миналата година. От тях 20 604 са plug-in хибриди, показващи увеличение от 13,7%.
Продажби на традиционни автомобили
Продажбите на бензинови и дизелови коли спаднаха съответно с 5,4% и 7,5%. Тези на LPG се увеличиха с 3,2%, но пазарният им дял все още е малък.
Срив на продажбите на Tesla
Tesla отбеляза значителен спад в Германия през ноември, намалявайки продажбите си с 55% с годишен спад от 43,6%. Обратно, Toyota отбеляза ръст от 104,5%, достигайки пазарен дял от 4,2%. Peugeot, Citroen и Skoda също регистрираха ръстове.
Производство на електромобили
Докато продажбите на електромобили са спаднали, производството отбелязва увеличение. През октомври производството на електрически автомобили в Германия е достигнало 109 400 единици, което е ръст от 54% спрямо същия период предходната година.