известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Tesla FSD работи добре в повечето случаи - до момента, в който не успява

Екип MyVe
Екип MyVe
19:54 | 25.09.2024
Време за четене: 02:55 мин.
Tesla FSD работи добре в повечето случаи - до момента, в който не успява

Tesla's Full Self-Driving system: впечатляващ, но все още не съвършен

Tesla's Full Self-Driving (FSD) система е впечатляваща, но все още не е напълно способна да управлява автомобила самостоятелно. Оценена на ниво 2 по скалата на SAE за автоматизация, FSD изисква внимателен шофьор, готов да поеме контрола по всяко време. Независимо от това, последното изследване на AMCI Testing показа, че системата функционира почти безупречно в повечето сценарии, което повишава увереността на шофьорите. Въпреки това, това чувство на сигурност може да доведе до значителни проблеми, когато нещо се обърка.

AMCI тества Tesla Model 3 Performance

AMCI тества 2024 Tesla Model 3 Performance с най-новия хардуер и софтуер на разстояние от над 1600 километра по градски улици, магистрали, планински пътища и селски двулентови пътища. FSD се представи добре, но шофьорите на организацията трябваше да се намесват повече от 75 пъти, докато използваха системата. Това е средно една намеса на всеки 21 километра, а някои от грешките на FSD звучат доста опасно.

Непредвидими грешки на FSD

Един тестер съобщи, че автомобилът преминал двойната жълта линия на извита планинска пътека, докато друг каза, че Model 3 спрял на зелен светофар по време на градски тест. Директорът на тестовете на AMCI, Гай Мангиамеле, заяви: "Най-обезпокоителното и непредсказуемо е, че може да наблюдавате как FSD успешно навигира в специфичен сценарий много пъти – често на същия участък от пътя или кръстовище – само за да се провали необяснимо следващия път."

Нисък процент на намеси, но илюзорна сигурност

Този относително нисък процент на намеси на шофьора може да създаде фалшиво чувство на доверие и увереност, че FSD е способна да се самокоригира в объркващи ситуации, което води до повече катастрофи. Изпълнителният директор на компанията майка на AMCI, Дейвид Стокълс, отбелязва: "С всички системи за подпомагане на шофьора без ръце, а дори повече с автономни превозни средства, има договор на доверие между технологията и обществото. Приближаването към безгрешност, но неуспехът да се достигне, създава коварен и небезопасен проблем с успокоеността, както е доказано в резултатите от тестовете."

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: