известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Тайната на голямата мощност при VTEC на Honda

Екип MyVe
Екип MyVe
14:00 | 18.08.2025
Време за четене: 02:55 мин.
Тайната на голямата мощност при VTEC на Honda

Speed Academy показва стъпка по стъпка как се сглобява B20 VTEC за над 250 коня

Honda и Acura с VTEC са известни с високите обороти. Speed Academy демонстрира друг път към голямата мощност. Каналът разкрива как се сглобява B20 VTEC мотор за мощност над 250 к.с.

Speed Academy е платформа за бързи автомобили. Питър Тарач и Дейв Прат споделят всеки етап от проекта.

„Добре дошли в моята мечтана сглобка. Проверяваме аксиалния луфт на коляновия вал.“ — Дейв Прат.

Луфтът е 0,17 mm при допустими 0,10–0,35 mm. Данните са според заводския наръчник.

Оригиналната B20 маслена помпа показа износване. Монтирана е ACL High-Performance помпа, запечатана с Honda Bond. Галериите получиха нови шайби, а винтовете са стегнати по спецификация. Монтирани са нови ARP шпилки на главата. Компресионното уплътнение е Cometic multi-layer, маркирано „UP“ за лесен монтаж.

„Шпилките се затягат на 37,3 N·m, 74,6 N·m и 108,5 N·m.“ — Питър Тарач.

Глава и клапанов механизъм

Избрани са Skunk2 Pro Series Stage 2 валове по рецептата „Super B20“ на Ерик Лавин. Задният капак е взет от Type R двигател, а Люк от Clean Street дари пълен GSR комплект.

Използвани са Toda регулируеми шайби и червен ремък Toda. Първоначално ремъкът докосва задния капак. След изрязване проблемът е решен. Двигателят се завъртя шест оборота за проверка. При втория опит ремъкът не прескача.

Монтиран е Moroso картер от Type R с обем +1 литър. Клапанните хлабини са настроени на 0,007" (0,178 mm) всмукателно и 0,008" (0,203 mm) изпускателно.

Запалителна система

Инсталиран е комплект DigiDizzy за coil-on-plug. ЕБУто остава с фабричната логика. Fluidampr шайба заменя спрения от производство OEM демпфер. Вискозната камера подобрява хармоничното гасене в целия оборотен диапазон.

Монтиран е колектор Skunk2 Pro Series за GSR глава, ориентиран към високи обороти. Дроселовото тяло е 74 mm Skunk2 Pro Series.

Какво следва

Екипът ще представи нови стъпки по настройките и първите тестове на стенд. Повече подробности вижте в описанието на видеото.


 

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: