Stellantis затвърждава позициите си на конкурентния европейски пазар
Stellantis запазва стабилна позиция на европейския пазар
Stellantis започна второто полугодие на 2024 г. със стабилен пазарен дял от 18% в ЕС29, запазвайки позицията си на втория по големина автомобилен производител в Европа. Марките Citroen, Dodge и Jeep отбелязват ръст в продажбите спрямо предходната година. През първите осем месеца на 2024 г. Stellantis заема водещо място във Франция, Италия и Португалия.
Успехи на основните пазари
Във Франция Stellantis държи 30% пазарен дял на годишна база, като четири модела влизат в топ 10 на най-продаваните автомобили: Peugeot 208, 308, 2008 и Citroen C3. В Италия компанията печели 32% от пазара с модели като Fiat Panda, Lancia Ypsilon, Citroen C3 и Jeep Avenger, който е най-търсеният SUV в страната. В Германия, където пазарният дял на Stellantis е 14%, продажбите нарастват с над 13%, като почти всички марки отбелязват двуцифрен ръст спрямо миналата година.
Ръст в продажбите на лекотоварни автомобили
Лекотоварната гама Pro One на Stellantis затвърждава лидерската си позиция с близо 29% дял и 1,4% увеличение на обема спрямо миналата година. В Германия продажбите на лекотоварни модели нарастват с 29,5%, а пазарният дял - с 3,3%. Лекотоварните модели регистрират силни резултати и в Нидерландия (+13%), Испания (+17%) и Португалия (+6%).
Ръст при нискоемисионните превозни средства
При нискоемисионните превозни средства (LEV) Stellantis отчита стабилен ръст благодарение на новите BEV (електрически превозни средства с батерии), PHEV (plug-in хибриди) и MHEV (меки хибриди) модели. BEV заемат 13% дял на годишна база в ЕС29, като във Франция обемът на продажбите нараства с почти 40%, а Peugeot E-208 е най-предпочитаният електрически автомобил за периода януари-август 2024 г.
Разширяване на пазара за употребявани автомобили
Подразделението за употребявани автомобили на Stellantis бележи 30% увеличение на продажбите през последните осем месеца. Пазарите във Франция, Германия, Италия и Испания постигат двуцифрен ръст, доказвайки стабилната позиция на компанията в сегмента на употребяваните автомобили.